1

Onderwerp: (SPOED) ingezakt kapsel al met opvoerende tempratuur

zo als de titel al luid mijn kapsels zakken tegenwoordig elke keer in. en nu werk ik al met oplopende tempratuur van de oven. eerst van 140 graden hete lucht naar 160 graden hete lucht. toen zakte het kapsel nog wat in.

dus vandaag op 150 graden begonnen hete lucht. en naar 175 graden gewerkt. maar mijn kapsel is nu nog erger ingezakt het lijkt wel een krater!

ik moet de taart vandaag bekleden want morgen ochtend word het opgehaald.

wie weet hoe het kan? iemand tips.

ga nu eieren halen en dan wil ik het weer proberen.

2

Re: (SPOED) ingezakt kapsel al met opvoerende tempratuur

lang genoeg gemixt? alles op kamertemperatuur?
ik bak al mijn kapsels in een heteluchtoven op 160C 30-35 minuten.

Zou het zo verder ook niet weten, ik hoop voor je dat de volgende wel lukt. Succes.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

alles was op kamertempratuur en  8 minuten op de hoogste snelheid gemixd in mijn philips en daarna 2 minuten op de laagste snelheid.

4

heb hem op 160 graden gebakken 30 minuutjes. haalde hem uit de oven en toen begon die in te zakken. maar net op de rand van de vorm dus kan hem gebruiken yes! maar 1 zijkant dus wel een beetje ingezakt.  weer :grr:

5

Misschien was de 30 minuten niet lang genoeg?

6

Welke maat? Want 30 min. op 160º klinkt kort in verhouding met de temperatuur..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

En mss een tip voor de volgende keren..............je biscuit ruim van tevoren proberen te bakken (en in de vriezer doen), dan hoef je niet in de stress te schieten als ze niet lukken en nog dezelfde dag bekleed moeten worden?

8

ja doe ik normaal ook alleen moest deze week ook nog 50 cuppies maken hahaha en een spoed taartje omdat mijn schoonmoeder de vierdaagse heeft uitgelopen hahah

de vorm was 26 cm maar de taart was wel gaar. getest met een sate prikker

9

Als-ie inzakt, is-ie echt niet gaar  :nooo
26cm moet wat langer dan 30 min. op 160 graden, echt waar.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

ik bak 37 minuten op 160 graden en dat zakt niet in :-) dus misschien toch iets langer bakken!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

11

ja maar hij zakte in de oven ookal een beetje in.. de ene kant was namelijk al naar beneden gezakt. maar zal het proberen volgende keer. word er gek van !  :grr:

12

en niet de oven opendoen als ie erin staat! zeker wat langer bakken. die van mij staat er ongeveer 40 minuten in op 150 graden.

Gebruik je de mix? Zo te lezen wel, hoorde laatst van een vriendin van mij die een webshop heeft dat er veel mix van funcakes terugkwam met de klacht over inzakkende kapsels...

Bleek ook iets niet mee in orde te zijn, had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze de handel in zouden trekken.
Ik bak gewoon het recept, kan je dat dan niet proberen?
Of gewoon 3 lagen cake bakken en die stapelen?

Dan is hij machtiger, maar heb je iig een strakke taart...

Heel veel suc6!

14

ja maar mensen vinden hem nu al zo machtig... en ik bakte eerst met een ander recept maar die was veel minder luchtig.

en eerst bakte ik inderdaad ook op 150 graden 45 minuten ging goed en toen opeens niet meer:S

heel raar misschien maar is op electrische oven proberen inplaats van hete lucht.

LadyDenise schreef:

ja maar mensen vinden hem nu al zo machtig... en ik bakte eerst met een ander recept maar die was veel minder luchtig.

en eerst bakte ik inderdaad ook op 150 graden 45 minuten ging goed en toen opeens niet meer:S

heel raar misschien maar is op electrische oven proberen inplaats van hete lucht.

of eens bellen met funcakes, of gebruikte je de mix niet????

16

ja zal is bellen want ik gebruik idd de mix en heb een zak van 5 kilo hahah dus als het aan de mix ligt is het niet zo handig..

17

Ik gebruik zelf ook de mix van funcakes.
Bij mij gaat hij wel goed,moet ik zeggen.
Het enige wat mijn bisquits doen is dat er een soort luchtbel bovenop de bisquit kom,maar als ik hem uit de oven haal,dan zakt die bubbel wel een beetje in,maar niet zo erg dat  mijn hele bisquit inzakt.Het is alleen het bovenste laagje( is iets van 2 mm dik)
Ik bak op de volgende temperaturen:
10 minuten op 125 .C
10 minuten op 150 .C
10 minuten op175.C (of iets langer.ligt eraan hoe groot de vorm is die ik op dat moment gebruik)
En gewoon met de hetelucht.
Veel succes met je volgende bisquits.

Trouwens: ik had laats de chocolademix van  funcakes gebruikt,maar hij rook heel erg vies vond ik.Helemaal niet naar chocolade,het had meer iets weg van koffie/mokka.
En de smaak was ook echt geen chocolade,ook meer koffieachtig.
Mijn man vond hem wel lekker,maar die lust koffie en ik niet hahaha.
Heeft iemand van jullie de chocolademix al eens gebruikt?
En had die wel een echte chocoladesmaak?
Ben eens benieuwd....

groetjes yvon

18

"yvonne 72" schreef:

Het enige wat mijn bisquits doen is dat er een soort luchtbel bovenop de bisquit kom,maar als ik hem uit de oven haal,dan zakt die bubbel wel een beetje in,maar niet zo erg dat  mijn hele bisquit inzakt.Het is alleen het bovenste laagje( is iets van 2 mm dik)
10 minuten op 125 .C
10 minuten op 150 .C
10 minuten op175.C (of iets langer.ligt eraan hoe groot de vorm is die ik op dat moment gebruik)

Trouwens: ik had laats de chocolademix van  funcakes gebruikt,maar hij rook heel erg vies vond ik.Helemaal niet naar chocolade,het had meer iets weg van koffie/mokka.
Ben eens benieuwd....

Als er een bult op je kapsel komt die later weer iets instort dan heb je het kapsel te kort gebakken. 3 tot 5 minuten langer is al voldoende om dit te voorkomen. Even uitproberen!

19

Biggeltaart schreef:
"yvonne 72" schreef:

10 minuten op 125 .C
10 minuten op 150 .C

Ben eens benieuwd....

Als er een bult op je kapsel komt die later weer iets instort dan heb je het kapsel te kort gebakken. 3 tot 5 minuten langer is al voldoende om dit te voorkomen. Even uitproberen!

Thanks!!
Ga ik de volgende keer doen.

groetjes yvon

20

ik heb funcakes gemaild en netjes een nieuwe zak gehad. en er kwam een perfect kapsel uit de oven helemaal goed. precies op de zelfde manier dus het lag echt aan de mix.

Hartstikke bedankt dus voor de gouden tip!

21

LadyDenise schreef:

ik heb funcakes gemaild en netjes een nieuwe zak gehad. en er kwam een perfect kapsel uit de oven helemaal goed. precies op de zelfde manier dus het lag echt aan de mix.

:thumb:  :thumb:

Karin09 schreef:
LadyDenise schreef:

:thumb:  :thumb:

Geweldig!!!! Fijn dat ik heb kunnen helpen!!!

23

Ik ga deze week een nieuwe zak halen. Zal er maar meteen een kapsel mee bakken om te zien of ik er niet ook eentje uit die 'foute' zending heb. Dit wil je idd niet als je een krappe tijdsplanning hebt...
Wel netjes dat ze een nieuwe zak hebben gestuurd.

Life is what you bake it.