1

Onderwerp: wat gebruiken ipv botercreme??

Ikzelf vind boterceme niet zo heel erg lekker.

nou vroeg ik me af of je het ook met iets anders kon afsmeren, maar niet dat me marsepein gaat smelten...

dacht zelf aan witte chocolade pasta.. maar weet niet of dat samen kan met marsepein..

iemand al ervaring???

2

Re: wat gebruiken ipv botercreme??

Ja hoor, daar kan je rustig mee afsmeren.Je kan kan ook gezeefde jam gebruiken.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

of ganache!

4

Of voor deze vraag kijken bij de faq's of de zoekfunctie gebruiken  ;)
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/71/H … +bekleden?

5

Er zijn verschillende soorten botercrème.
Ik vind 1:1 ook niet echt lekker, maar die van de funcakemix en merengue boterecrème weer wel. Met mbc kun je ook afsmeren en met de funcakemix ook (al zijn de meningen hierover verdeeld.)

Dat is toch een TAART waard!

6

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties...

sorry ben net nieuw hier dus weet nog niet alles zo goed te vinden..

maar weet nu waar ik voortaan goed moet zoeken...

7

@ppeltje schreef:

Er zijn verschillende soorten botercrème.
Ik vind 1:1 ook niet echt lekker, maar die van de funcakemix en merengue boterecrème weer wel. Met mbc kun je ook afsmeren en met de funcakemix ook (al zijn de meningen hierover verdeeld.)

het is niet zo dat de meningen verdeeld zijn maar dat er meerdere ervaringen zijn dat marsepein of fondant smelt als er met mix is afgesmeerd. Het is ook niet zo dat dit aaltijd gebeurt maar dat het risico op smelten heel groot is.
Er zijn natuurlijk altijd velen bij wie het niet gebeurt maar dat sluit niet uit dat het kan gebeuren

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

8

Marshmallow fluff?? Ook lekker..wel zoet!!

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

9

Ilucya schreef:

Marshmallow fluff?? Ook lekker..wel zoet!!

:nooo  Ook veel te veel vocht.. net als slagroom..

@ Maris, het aantal keren dat het echt mis gaat is relatief laag hoor, met de mix. Het is mij in al die jaren 1 x overkomen.. en schat dat ik zo'n 80% van mijn taartjes afsmeer met de mix.

Chocopasta, jam, slagroom.. ook allemaal opties die genoemd worden maar waarbij nog meer vochtproblemen kunnen ontstaan dan bij de BC Mix van Funcakes.

Als je echt geen BC wilt gebruiken, maar wel veilig wilt werken mbt vocht zou ik echt Ganache gebruiken  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

En als je een paar lepels (witte) chocopasta of een ander smaakje door de botercrème doet, vind je hem dan nog niet lekker?

Bommeltje schreef:

@ Maris, het aantal keren dat het echt mis gaat is relatief laag hoor, met de mix. Het is mij in al die jaren 1 x overkomen.. en schat dat ik zo'n 80% van mijn taartjes afsmeer met de mix.

Bommeltje, maak jij de mix aan met minder water dan op de verpakking staat om smelten te voorkomen? De eerste tig taarten heb ik ook afgesmeerd met de mix (met minder water), maar uit "angst" ben ik toch maar overgestapt op 1:1. Maar het liefst zou ik het bij één soort houden en de mix is dan toch wel makkelijk.

11

Ikzelf vind vanille frosting super lekker om mee te vullen en af te smeren.
Ik lust ook geen boter maar bij de frosting lik ik mn vingers toch wel stiekem af hoor..... :D  :D  :D  :D

groetjes yvon

12

Sil's taarten schreef:

En als je een paar lepels (witte) chocopasta of een ander smaakje door de botercrème doet, vind je hem dan nog niet lekker?

Bommeltje schreef:

Bommeltje, maak jij de mix aan met minder water dan op de verpakking staat om smelten te voorkomen? De eerste tig taarten heb ik ook afgesmeerd met de mix (met minder water), maar uit "angst" ben ik toch maar overgestapt op 1:1. Maar het liefst zou ik het bij één soort houden en de mix is dan toch wel makkelijk.

Ik voeg iets meer suikerbakkerspoeder toe, en gebruik ongeveer 150 ml water.. Ik vind het omslachtig om 2 soorten te gaan maken, 1 om te vullen en 1 om af te smeren.. dus smeer ik met dezelfde af waarmee ik vul. En dat gaat dus op 1 x na altijd goed..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

"yvonne 72" schreef:

Ikzelf vind vanille frosting super lekker om mee te vullen en af te smeren.
Ik lust ook geen boter maar bij de frosting lik ik mn vingers toch wel stiekem af hoor..... :D  :D  :D  :D

Same over here!!  :Y

Bommeltje schreef:

Ik voeg iets meer suikerbakkerspoeder toe, en gebruik ongeveer 150 ml water.. Ik vind het omslachtig om 2 soorten te gaan maken, 1 om te vullen en 1 om af te smeren.. dus smeer ik met dezelfde af waarmee ik vul. En dat gaat dus op 1 x na altijd goed..

Dankjewel voor je antwoord.