1

Onderwerp: Topper op verjaardagstaart 22j

Over 1,5wk ben ik jarig, en wil voor op mijn werk een 3-laagste taart maken (voor het eerst, dus ben al hele poos bezig met denken hoe en wat...)

Ben eindelijk eruit welke kleuren ik wil: paars & geel. (onder paars, midden geel, boven terug paars) Hoop dat het mooi zal zijn. Op de middelste een printje (deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … 3708.html) Weet alleen niet goed hoe ik de taart dan het best kan versieren.

Overal rondjes? Of zouden bloemen daar evenzeer bij passen? De maten zijn 24-20-16. Op de bovenste een grote strik lijkt me te veel. Wilde mss mijn naam op de bovenkant van de onderste taart zetten, en helemaal bovenop m'n leeftijd. Ohhh vind het zo moeilijk he! Wil dat ie opvalt als ze de kantine binnen komen en een "waauw" gevoel krijgen. Heb ook strikjes besteld (deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … 793.html), maar of dat dan bij die bolletjes gaat passen...?

Als ik mijn naam op de taart zet, wilde ik ze vrijstaand zeg maar, dus niet leunend tegen de middelste taart, kunnen daar dan best ook sateprikkers of spaghetti in (of ik weet niet wat) of blijven ze van alleen ook staan?

Hoop dat iemand mij tips kan geven!

2

Re: Topper op verjaardagstaart 22j

Je links werken niet, dus het word een beetje lastig tips geven.  :/

Dat is toch een TAART waard!

3

http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … -2793.html

Toen ik er zelf op klikte werkte die idd niet ... vreemd. Nu wel hopelijk? :s

4 Laatst bewerkt door Carien (24-07-2011 18:06)

wanneer je je naam vrijstaand wilt hebben, nu alvast uitsteken uit dik fondant (evt met tylose)  en dan  laten drogen en steeds omdraaien, zodat beide kanten droog worden. Idd onderin satèprikkers doen, met klein beetje lijm eraan :Y

je hebt voor de linkjes je eigen bestelling gebruikt denk ik, maar die kunnen wij dus niet zien. Effe de algemene links vanaf het www gebruiken ;)

edit:
zie nu de strikjes idd wel :Y
begrijp nog niet helemaal waar je de strikjes dan wilt gebruiken en waar de rondjes?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -3707.html

En dit is het impressiematje nog een keer...

6

Carien schreef:

wanneer je je naam vrijstaand wilt hebben, nu alvast uitsteken uit dik fondant (evt met tylose)  en dan  laten drogen en steeds omdraaien, zodat beide kanten droog worden. Idd onderin satèprikkers doen, met klein beetje lijm eraan :Y

je hebt voor de linkjes je eigen bestelling gebruikt denk ik, maar die kunnen wij dus niet zien. Effe de algemene links vanaf het www gebruiken ;)

Nee toch niet, toch niet bewust iig :D

Ik heb enkel tappits letters; dus 1cm dik zal niet gaan vrees ik .. Evt dubbelop dan? En proberen de naadjes te camoufleren op de een of andere manier. Lijm maken kan ook met tylose + water toch he?

7

aaah, nu snap ik het; ik dacht een frostyprintje  :rolleyes:  :o

:think: dus middelste taart met de impressie en de andere 2 taarten met strikjes?

8

Idd middelste met impressie, strikjes of bloemen of bollen, weet niet wat het mooiste zal zijn :)

En of ik buiten dat geel en paars mss nog rood en wit bij kan gebruiken voor evt die figuurtjes, ofwel strak houden en enkel paars geel en wit.

9

wit staat overal heel fris bij, rood lijkt mij minder, maar goed, het is jouw taart en wie weet staat het erg leuk.  :think: Kleine stukkies bij elkaar houden?

Mbv tappits vrijstaande letters maken lijkt mij niet te kunnen, krijg je wel veel naden die je dan weg moet werken :s Gewoon even uitproberen denk ik :Y

Vind ik ook altijd zoooo moeilijk, een voorstelling maken hoe iets bij elkaar staat. Meestal begin ik enal doende wordt het wat  :Y  (en een enkele keer wordt het niet wat :nooo  :s   :o )

10

Ja stond in de winkel de kleuren bij elkaar te houden, wilde nl eerst paars met donkerrood. Maar ze hadden enkel gewoon rood, en dan hield ik paars-rood-paars op elkaar om te zien of dat mooi zou zijn  :o  :D  Vind het ook heel moeilijk in te schatten, en zeker omdat dit nog maar m'n 4e taart zal zijn, heb dus amper ervaring met kleurencombi's wat het allemaal nog wat moeilijker maakt ;)

Wat bedoel je met stukkies bij elkaar houden? Als ik rood erbij zou nemen ze allemaal bij elkaar leggen? En de witte samen enz... ?

Ja begin dit weekend al met bakken, en dan ook dingen die moeten uitharden maar. Vooral dat stapelen zit ik mee... Poeh, hoop dat het mij zal lukken ... Wil taart in 1x vervoeren (zag ergens dat dat veel handiger is) maar hoop dat ik de lagen goed op elkaar doe dat ze niet gaan schuiven...