1

Onderwerp: natte honden icing

Nou na de zoek functie erop los gelaten te hebben, heb ik nog steeds niets kunnen vinden.

Sinds deze week ben ik aan t proberen om met icing zelf roosjes te spuiten. De icing maak ik naar t recept op deze site.
Maar na een dag of wat zijn de roosjes dus hard...alleen vind ik ze echt vreselijk stinken..het heeft echt zon natte honden luchtje.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

2

Re: natte honden icing

ik heb vanmiddag (met eiwitpoeder) ook de royal icing van dit recept gemaakt en kleine bloemetjes gespoten (poging tot....)

ik ben even n.a.v. je vraag naar keuken gelopen en inderdaad als ik heel dichtbij kom met mijn gezicht ruikt het een beetje naar natte hond..maar het was me eerder nog niet opgevallen.
Ze liggen sinds 14.00 vanmiddag te drogen.

ik heb wel mijn afzuigkap op 1e standje staan, (geen idee waarom, vergeten af te zetten denk ik...), zou dat misschien geholpen hebben??

sorry, dit is mijn ervaring van vandaag....

maar hoe smaken ze? heb je er 1 geproefd?
(dat is belangrijkst..hihihi)

grtl
irene

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

ik voeg altijd een paar druppels citroenaroma toe...weg lucht. Andere aroma's kan ook heb je meteen een lekker smaakje. Wel opletten dat je icing dan niet te dun wordt.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

Ja ik heb er eentje geproefd...en smaken doet t goed.
Alleen die lucht vind ik toch echt minder...misschien dat t natte weer ermee te maken heeft?

Normaal als ik icing gebruik dan neem ik de kant en klaar tubes..omdat t veelal maar zon beetje is.
Ik had nog wat van deze over..dus die heb ik vanmiddag gespoten tot blaadjes...puur om even te ruiken of het hierbij ook is...
maar dat weet ik dus morgen pas :D

5

sil schreef:

ik voeg altijd een paar druppels citroenaroma toe...weg lucht. Andere aroma's kan ook heb je meteen een lekker smaakje. Wel opletten dat je icing dan niet te dun wordt.

nu je t zegt...dat zou natuurlijk wel eens kunnen helpen. maar dat staat niet bij t recept hier op de site...

maar dan ga ik t gewoon nogmaal proberen..

dankjewel voor je tip

6

dat ga ik ook proberen?? de volgende keer dat ik ga klussen..
kant en klaar is toch wel zoveel handiger...hihihi, gemak dient de mens...maar ja,

ik ben een beginner en heb van iemand 2 tubes (roze en groen) overgenomen waarop staat: pink /green decorating icing (van wilton).

is dit royal icing die uithardt, net zoals ik vanmiddag gemaakt heb????
(dan ben ik nl per nu klaar met zelf maken..want wat een gedoe en die spuitzak vullen, aanrecht onder, niet wegvegen dus 3uur later aanrecht vol harde sliertjes etcetcet...

zo ik ben weer uitgezeurd... :rolleyes:  :x

grtl

Grtls Irene

7 Laatst bewerkt door angelz (24-07-2011 18:41)

Klopt ik vind de zelfgemaakte icing ook altijd een beetje stinken. Idd een beetje een natte hond lucht.
En de kant en klare icing van Wilton hardt niet uit.
Zie: http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -1285.html

8

Ilucya schreef:

dat ga ik ook proberen?? de volgende keer dat ik ga klussen..
kant en klaar is toch wel zoveel handiger...hihihi, gemak dient de mens...maar ja,

ik ben een beginner en heb van iemand 2 tubes (roze en groen) overgenomen waarop staat: pink /green decorating icing (van wilton).

is dit royal icing die uithardt, net zoals ik vanmiddag gemaakt heb????
(dan ben ik nl per nu klaar met zelf maken..want wat een gedoe en die spuitzak vullen, aanrecht onder, niet wegvegen dus 3uur later aanrecht vol harde sliertjes etcetcet...

zo ik ben weer uitgezeurd... :rolleyes:  :x

grtl

De icing uit de tubes hardt niet uit.

Ging het goed vanmiddag? ;) Zet ff een foto neer?

9

ow, sorry...had ik zelf kunnen opzoeken (van dat uitharden...)  :o

Ik had eiwitpoeder dus heb het zelf gemaakt, je hebt dan wel lekker veel en ik heb dus maar gelijk een hoop dropflowers geoefend..hihihi. Die zijn vast ' binnen' ...maar het is wel een gedoe.

maar uitharden is wel weer handig, dus dat pleit weer voor zelf maken......... maar kga binnenkort mijn tubes ook maar es proberen..

thx!

Grtls Irene