1

Onderwerp: fondant suikervrij?

Hoi allemaal,

Mijn zoon mag geen gewone suiker, maar nu wil ik toch een leuk taartje voor hem maken. Nu vroeg ik me af; is het mogelijk om zelf rolfondant te maken met bijvoorbeeld fructose ipv poedersuiker? Ik zou bijvoorbeeld de fructose in de blender kunnen doen waardoor er een hele fijne structuur overblijft die lijkt op poedersuiker. Zou dit kunnen slagen of zeggen jullie NIET DOEN?

Hoor t graag.

Re: fondant suikervrij?

Nou je kunt het allicht proberen...

3

fructose is volgens mij al net zo fijn als poedersuiker (iig die ik ooit eens gekocht heb) Je kan het altijd proberen, maar ik heb het zelf eens met dextrose geprobeerd en dat lukte niet. Maar fructose is heel wat anders dus wie weet. Laat je het wel even weten als het gelukt is? Daar ben ik nl wel heel benieuwd naar!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik ga het aankomend weekend proberen te maken. Ik laat jullie zeker weten of en hoe het gelukt is.

5

Ik heb vanmiddag geprobeerd om een suikervrije variant op rolfondant te maken (met fructose). Op het eerste gezicht lijkt het er prima uit te zien. Ik zal het recept dat ik gebruikt heb straks op de site plaatsen.

6

oh wat goed zeg!!!!!! ik ben erg benieuwd naar het recept.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Lukte het ook goed om er de taart mee te bekleden?

8

Mijn dochter mag ook geen gewone suiker en ik zou graag horen of het jou gelukt is. Mijn dochter is volgende week jarig en mijn zelfgemaakte marsepein is (dit keer) niet gelukt. Ik hoop op een snel antwoord gezien ik nog maar een weekje heb!

9

Als je geen antwoord krijgt in dit topic stuur je allergietje toch een e-mailtje

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

10

marijetje schreef:

Als je geen antwoord krijgt in dit topic stuur je allergietje toch een e-mailtje

Dat is idd een goede tip.............maar ook dit forum eens doorzoeken.........en suikervrije marsepein kun je via google vinden waar je die kan kopen  :Y

11

Heb paar weken geleden al email gestuurd, geen antwoord. Suikervrije marsepein alleen via België te verkrijgen, het kost dan €20 voor een kilo en dan nog de verzendkosten...

12

ik heb wel een recept gevonden voor suikervrije marsepein.

http://www.cupcakesenmuffins.nl/topping … marsepein/

daar kun je ook mooi mee bekleden en versieren  :Y