1

Onderwerp: Typisch amerikaans??

In mijn hoofd ben ik al de gehele dag bezig met mijn amerikaanse taart die ik vanavond ga maken. Hij is voor de 17e jarige zoon van mijn vriendin die voor een jaar naar Amerika gaat. Hij zal naar de High School van Nashville gaan. Ik wil dus een taart maken met typische amerikaanse dingen, de stars and stripes als basis. Mijn dochter heeft gisteren een uitsteker meegebracht van The Statue off Liberty dus die kan ik al gebruiken. Maar ik zou er graag nog iets anders bij gebruiken....wie heeft tips??

2 Laatst bewerkt door koekebakkevlaaie (23-07-2011 14:48)

Re: Typisch amerikaans??

Baseball, American Football, als het een sportieveling is . Heb je dat uitstekerspakket van de Hema daar zitten zo'n uitstekers tussen.

Anders een skiline maken op de rand met wolkenkrabbers en jouw statue. Een appel toevoegen van The Big apple (maar dat slaat op NY)

Een gele schoolbus.

3

En ipv van fondant of marsepein, royal icing gebruiken.

Jacqueline

4

yakefrank schreef:

En ipv van fondant of marsepein, royal icing gebruiken.

Geen royal icing maar de buttercream icing moet je dan hebben. Anders wordt het wel een hele harde taart!

5

Ik zeg Royal Icing, maar ik bedoel Meringue (zoals ze het bijvoorbeeld in Cuba noemen), dat is zachter. Maar of dat dan buttercream icing is? Ik ken dat niet.

Jacqueline

6 Laatst bewerkt door Hannah Saar (23-07-2011 22:33)

In Amerika zie je ook vaak taarten met buttercream in verschillende kleuren. Geheel blauw, roze, rood opgespoten. Hahaha.

Ik heb ook eens een Amerikaanse Disneytaart gemaakt. Stars and stripes waren de basis. Je zou Lady Liberty in plaats van mijn Mickeyhead kunnen doen.

Nashville is natuurlijk de bakarmat van de country muziek. Dus een paar couwboylaarsen zouden ook niet misstaan bij je taart. Of een hoed!

Ben benieuwd naar het resultaat!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I7JB38CP.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4QJN8BNI.jpg

7

We zullen straks zien wat het resultaat gaat worden, nu eerst 'n paar uurtjes slapen en dan aan de slag  :Y. De taart staat afgesmeerd in de koelkast.
Misschien dat ik ook iets ga doen met namen van steden maar ik moet wel opletten dat het niet veel te druk wordt. Daar hou ik nl. niet zo van.

Donuts,Starbuck's coffee,hamburgers,magnetronmaaltijden,popcorn,wallmart en natuurlijk de stars en stripes vlag.
Succes!!
Wel even laten zien wat het resultaat is geworden!

9

Natuurlijk Starbuck's, op elke hoek van de straat vindt je die daar...
Goed idee  :Y

10

Google eens op "batbuilding Nashville": een erg typerend item in de skyline van Nashville!

11

Ik dacht ook gelijk aan iets met country en/of cowboyhoed  :Y

12

Dank jullie wel voor de tips! Maar ik heb hem heel simpel gehouden, de vlag, het vrijheidsbeels en wat extra randjes op de zijkant. Verder wat tekst erin. Het was niet zo'n groot taartje en ik vond het zo druk genoeg. Ik heb hem inmiddels gepost...