1

Onderwerp: Ben niet tevreden...

Zo jammer, want er is zoveel werk gaan zitten in de taart, maar ik ben niet blij met het eindresultaat. Wilde hem zelf bijna niet plaatsen....

De bovenste twee taartjes heb ik op locatie erop gezet en die zit niet mooi in het midden (te zien aan het hartje). Daarbij vind ik de dikke zwarte letters te donker en te log bij de fijne lijntjes van de kringels. Maar ja, dat zie je pas als het erop zit. Ik baal dat het niet zo is geworden zoals ik had gedacht. Bruidspaar vond hem in ieder geval wel erg mooi, maar het bevredigende gevoel is er niet....

Oké genoeg gezeurt, komt ie:

http://irisoriginals.net/administrator/uploads/22juli2011-2_21;40;00_22-07-2011.JPG

Over het bruidspaartje ben ik redelijk tevreden :)
http://irisoriginals.net/administrator/uploads/22juli2011-4_21;39;38_22-07-2011.jpg

http://irisoriginals.net/administrator/uploads/22juli2011-1_21;39;48_22-07-2011.JPG

Bedankt voor het kijken en het lezen van mijn gezeur :) Opmerkingen zijn altijd welkom!

2 Laatst bewerkt door Elis (22-07-2011 20:53)

Re: Ben niet tevreden...

Hij ziet er prachtig uit!
(niet mijn smaak maar wel mooi gemaakt)

Dat hij er niet helemaal recht opstaat zie je bijna niet, dan moet je heel goed en lang naar de foto kijken hoor.
De dikke letters passen er wel bij.

Het bruidspaar is echt geweldig :thumb:
En dit vond het echte bruidspaar blijkbaar ook.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

3

Nou ik vind hem mooi hoor!

Ik zie niet dat die 2 taartjes niet goed staan. Ik snap wat je bedoeld met die zwarte letters.. maar vergeet niet dat je zelf veel kritischer zult zijn dan de ontvangers  :Y

1 tipje wat betreft je bruidje.. de schoudertjes lopen wat hoekig naar benee, volgende keer daar een beetje omhoog duwen, dan ben je het hoekige kwijt, en lopen haar sleutelbeenderen wat rechter..

Maar verder...  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Oh, doe me goed om te horen dat jullie hem toch wel mooi vinden!

En dat over de schouders weet ik, maar mijn marsepein werd maar niet hard, zelfs na 5 dagen niet. Dus moet even andere marsepein aanschaffen...

5

Kom op zeg, de taart ziet er geweldig uit!!!!  :thumb:  Had ik maar zo eentje op mijn bruiloft...

Ik vind hem echt prachtig!

7

Het is een hartstikke mooie taart joh!
Ik begrijp wat je bedoelt in je commentaar, maar ik moet zeggen dat ik het niet storend vind.
Bovenste taartje is idd niet helemaal recht er op gezet maar het scheelt een haar. En de letters vind ik eigenlijk wel een mooi contrast met het fijne lijntjes werk.

Ik krijg het zeker nog niet voor elkaar.  ;)

8

Ik snap je eigen kritiek, maar voor iedere klant zou het eindresultaat echt prachtig zijn hoor, heel mooi gemaakt !!

Groetjes, Conny

9

Ik vind het ook een hele mooie stapel! En die letters vind ik, net als Vizzstick, helemaal niet storend bij de fijne lijntjes. Geeft juist wel een mooi effect! :Y

10

Ik vind hem schitterend :Y  :thumb:
Moet met een loep(?) kijken wil ik er wat aan zien ;)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

11

Hij is prachtig mooi in balans  :Y ,maar als je het anders in je hoofd hebt is het soms lastig hoor ;)

12

oww ikvind hem gaaafff!!!

en dat ie niet recht staat moet je wle heellang kijken hoor!

Be your own best friend because there is only one person you have to live with for all of your life.
X Sam

13

o, je bent echt te streng voor jezelf hoor! hij is prachtig!
ik moest echt 3 keer kijken om te zien wat je bedoelde met het niet recht staan hoor!
Ik vind het een prachtige taart geworden!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

14

Verschrikkelijk zeg dat dat hartje niet in het midden zit! :Y

Ben je mal, dit is toch een super taart! Wow ben er jaloers op, gelukkig zit je hartje scheef anders hadden ze gedacht dat hij uit 1 stuk bestond en van plastic was, zo mooi!

15

Iris Zijlstra schreef:

En dat over de schouders weet ik, maar mijn marsepein werd maar niet hard, zelfs na 5 dagen niet. Dus moet even andere marsepein aanschaffen...

Wellicht dit toch met fondant gaan proberen, dat wordt een stuk beter hard, en met tylose erdoor zakt het zeker niet meer weg..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Nou ik vind m prachtig!

17

Ik vind idd dat je gelijk hebt qua letters, ik vind sowieso die funky niet mooi voor bruidstaarten. Ik vind je bruidspaartje erg leuk! De tip van de schoudertjes hen je al gehad, dat was wat mij idd ook meteen opgevallen. Maar dat is verder ook het enige. Je bent wel erg streng voor jezelf! Al met al is het wel een prachtig resultaat en was het bruidspaar er blij mee, dat is het belangrijktste! Groetjes, fifi

Geniet van elke dag!!!!

18

Prachtige taart hoor! Echt   :thumb:
Letters vind ik niet super storend hoor, zo springen de naam en datum er goed uit   :)  En wat betreft dat hartje, ik heb nog ff terug gescrold en nogmaals gekeken want ik zag het eerst niet hoor... maar zelf sta je er met je neus bovenop en zie je alles..
Dus ik zou zeggen, wees trots op deze mooie taart!!   ;)

19

Nou, ikben dan een beginneling maar ik vind hem super! Ik moet binnenkort mijn eerste maken maar als ik in de buurt kom ben ik al blij.

20

Super mooi! :thumb:

Ik vind 'm prachtig. Ok de letters hadden misschien iets anders gekunt, maar het doet niets af aan de taart hoor! Hij blijft supermooi!!

22

Gelukkig zijn de meeste mensen niet van die milimetervreters zoals wij  :D
Wij snappen je ontevreden gevoel ook, maar een ander kijkt naar het grote geheel en niet naar dat ene dingetje wat mis is
De schoudertjes van de bruid, dat viel mij ook wel op, maar die tip heb je al gehad
Ik vind het super hoor, doe het je niet na  :thumb:

23

Nou ik vind hem geweldig! :Y

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

24

Ooooo Iris, ik snap zoooo hoe je je voelt!! Maar je bent veeeeel te streng voor jezelf hoor! Dat je nu niet tevreden bent, komt waarschijnlijk omdat je (net als ik) perfectionistisch bent, maarrrrrrrr..... die eigenschap zorgt er ook voor dat je PRACHTIGE taarten maakt!! 'Elk voordeel heb zn nadeel' zeg maar... Ik snap je kritiek, maar WAT een mooie rozen heb je gemaakt! En ZO'N leuk bruidspaar! En ZULKE strakke lagen! En SUPER sierlijke scrolls! (zelf gespoten denk ik?) Tussen al die dingen zien anderen jouw kleine puntjes echt niet meer hoor! Gewoon heel goed gedaan dus!  :thumb:  :thumb:

O ja, misschien nog een tipje: ik weet natuurlijk niet hoe jij stapelt, maar scheef stapelen komt mij helaas bekend voor... :+ Nu heb ik zo'n wilton taartenschep, en oh boy, wat is het daar fijn mee stapelen! Als je de achterkant van je laag daarmee op je taart zet, kun je even naar achteren leunen om goed te kijken, en dan kun je eventueel nog wat corrigeren zonder dat je aan je taart hoeft te zitten! Misschien is dat wat?

25 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (23-07-2011 19:22)

Bedankt voor alle complimenten, lieve woorden en feedback!

@ Eline, dank je wel voor je bemoedigende woorden. Ik zal eens kijken voor die Wilton taartschep.