1

Onderwerp: eenpersoonstaartjes

hallo, ik ben nog een echte beginner, en wil daarom om te beginnen eens eenpersoonstaartjes gaan maken.

nu dan even oefenen, en binnenkort voor mn vriends verjaardag dan voor iedereen.

nu heb ik kleine bakvormen gezien, maar welke gebruiken jullie?
welke maat.
hoop dat iemand wat info voor me heeft over 1persoonstaartjes

groetjes denise

2

Re: eenpersoonstaartjes

Als je een gewoon biscuit ff een paar uurtjes aanvriest, kun je er met een ronde uitsteker minitaartjes uit steken. Wel een beetje gekruimel, maar dan hoef je er niet gelijk bakvormen voor aan te schaffen...

Overigens zijn zulke kleine taartjes bepaald niet gemakkelijk af te smeren en te bekleden :s. 15 of 20 is een veel mooier maatje om te oefenen ;)
Schaaltjes werken ook goed. In taartdecoratieland zijn de metalen blanda-schalen van Ikea favoriet, maar soortgelijke verkopen ze ook bij Action en Blokker. Ik heb ook wel eens gebakken in glazen (ontbijt)schaaltjes - gaat ook prima!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Als je een echte beginner bent kun je inderdaad beter met een 15 of 20 cm rond beginnen. Kun je meteen lekker uitdelen!

4

misshcien heel domme vraag, maar je bakt dan in die schaaltjes?

dat is wel een goede optie, dan heb je dus van die kleine boltaartjes?

maar mocht je zon ronde bakvorm kopen, zag er een van 7,5 cm, zon bakvorm is qua hoogte enzo ook gelijk een 1 persoonstaartjes toch?

zal dan wel eens oefenen met grotere maat;-)
groetjes

5

ja, je kunt prima bakken in die kleine schaaltjes. Staat volgens mij ook een schema voor bij de tabellen qua mix enz.

Die kleine vormpjes van 7,5 cm zijn vaak toch ook wel voor 2/3 personen hoor.

en de 1-persoonstaartjes...ik moet er voor morgen 20 afhebben en ben nu behoorlijk aan het vloeken, vind het een ramp om die kleine dingen te bekleden.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)