1

Onderwerp: springvorm: biscuit breekt :-s

Zoals de titel al zegt. Mijn biscuit is gebroken :(
Ik bak met een springvorm en net waar de 'klep' van de springvorm zit is de biscuit gewoon tot in het midden gebroken :-S Ik had de vorm volledig ingeboterd + met bloem nagegaan. Ik had wel beboterd terwijl de springvorm dicht was. Misschien eens proberen de volledige vorm in te boteren als ze volledig openstaat. Of iemand andere tips?

2

Re: springvorm: biscuit breekt :-s

Ja, de springvorm zo omkieperen mt een rooster erop als je biscuit gebakken is, dus niet eerst de rand open maken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Heb je hem in de vorm laten afkoelen?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

Oh bedankt voor jullie reacties!!!! Niet in de vorm laten afkoelen, want las dat ik meteen moest storten. Maar ik had begrepen dat storten de vorm opendoen was, niet dus! Bedankt!!! Ga er meteen nog eentje maken :-) Eerst eten. Laat jullie zeker weten of het gelukt is!

5

Oh nog 1 klein vraagje: bij het storten op het rooster doen jullie dan iets op het rooster? Anders krijg je toch zo 'de ringen' van het rooster in je biscuit. Of vullen jullie dat dan gewoon op met BC?

De zijde waar de ringen op onstaan gewoon als onderkant gebruiken zie je niets meer van.
Veel sucses met de nieuwe biscuit bakken :thumb:

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

Ik bak daarom altijd met bakpapier op de randen geplakt, zit het biscuit nooit vast op de vorm en ik heb dus ook nooit scheuren

8

Ik verhoog mijn springvorm altijd met bakpapier, dus bij mij blijft hij nooit aan de vorm plakken.
Ik stort hem op een rooster en maak daarna pas de ring los. Door het bakpapier kun je hem er dan zo vanaf tillen.

Groetjes Gerien

9

ik vet wel heel lichtjes mn rooster in, anders plaktie weer aant  rooster...

10

Dag dames

een zeer late reactie, maar beter laat dan nooit :-)
En aangezien jullie mij zo hebben geholpen (waarvoor nogmaals bedankt!) wil ik ook graag mijn ervaringen delen!
Ik heb daarna nog 3 biscuits gemaakt.
De eerste ging goed met het 'storten'
Aangezien ik 2 exeplaren nodig had ging ik terug aan de slag.
Daar het storten en schudden wat te letterlijk genomen... resultaat: biscuit in 2 delen geschud  :s
Dus 3de keer met bakpapier op de bodem en randen gedaan.
En ging inderdaad als vanzelf.

conclusie: mocht iemand zijn/haar biscuit nog breken: absoluut favoriet van bakpapier op de bodem/randen!

11

Uiteraard telt bovenstaande ook voor de heren :-D