1

Onderwerp: Help!

Hoi allemaal,

Ik ben zojuist begonnen aan mn dummy taart maar wat doe ik verkeerd. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om deze mooi te bekleden met marsepein. Lukt t eindelijk een keer scheurt ie van alle kanten! het lijkt ook wel of de marsepein er niet aanblijft hangen, moet ik m insmeren met iets?
Ik weet niet wat ik fout doe maar ik ben nu al een hele poos bezig en ik krijg het niet voor elkaar.

En als ik dan mn marsepein uitgerold heb en over de dummie wil heen leggen schuift mn dummie alle kanten op, hoe hebben jullie dit opgelost bij jullie dummie.

Ik weet het echt even niet meer!

Groetjes

Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!

2

Re: Help!

Dikke laag doen, dummy heeft scherpe randen dus extra dikke laag om te bekleden!

Vast'plakken' met een héél klein beetje water. Werkt als een soort lijm...

Succes!

Hoi,

Waarschijnlijk heb je de marsepein te dun uitgerold als ie scheurt.
En heb je de dummie ingespoten met een plantenspuit (water)?
Je kunt de dummie op zo'n antischuifmatje zetten met daarop een draaiplateau waardoor ie niet gaat schuiven.
Best moeilijk hoor je 1e dummie. Succes ermee.

Als je hem insmeert met vet (crisco) plakt het ook, en het voordeel daarvan is dat je alles weer makkelijk eraf kunt halen t.z.t. om een nieuwe dummy te maken :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Lief dat jullie zo snel reageren!
Ik ben gewoon een paar uur bezig geweest met: kneden, uitrollen proberen te bekleden, en scheuren hup weer opnieuw heb het wel 6x geprobeerd.. en ik wordt er MOE van!

Morgen maar weer proberen...

Ik wist niet dat het zo moeilijk was, een echte taart bekleden is nog makkelijker!!

Bedankt voor de tips en wie nog meer tips heeft,,,,, GRAAG

Liefs

Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!

6

Ik smeer mijn dummy's ook altijd in met crisco of trex. De dummy kan je ook met behulp van een spijker vastmaken op een onderbord en dan op een antislipmatje zetten zodat die een beetje beter blijft staan. Blijft wel moeilijker dan een echte taart hoor.

Veel succes morgen!

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be