1

Onderwerp: Biscuit en bakpapier

Als jullie je bakvorm bekleden met bakpapier zodat de taart hoger wordt doen jullie dan ook meer in de bakvorm? Of gewoon de zelfde verhouding aanhouden wat er op de site staat bij een 24 cm bijv?

Ik heb wel al zitten zoeken maar kon deze vraag niet echt vinden.. Heb net een taart gebakken uit het boek taart & cake decoratie.. de witte chocolade taart maar mijn taart werd half niet zo hoog en begon al beetje te verbranden! dus toch maar weer over naar de biscuit.. ik maak het altijd zelf dus niet de kant en klare mix.. maar wil hem dit keer wat hoger hebben! Dus tips  O-)

2

Re: Biscuit en bakpapier

Als je de taart hoger wilt hebben dan de standaard maat, dan zul je toch ook echt meer mix, eieren en water toe moeten voegen.  Van alleen 'magisch' bakpapier wordt het niet hoger...   ;)

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

3

hahaha magisch bakpapier!  :lol:

nee... serieus... je moet hem hoger maken als je hem hoger dan 7cm wilt hebben (de recepten hier zijn voor ca 7cm hoog). Er is ergens op het forum een omrekenformule voor als je 10cm hoog wilt, die kun je vast met de zoekfunctie vinden.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Movado schreef:

Als je de taart hoger wilt hebben dan de standaard maat, dan zul je toch ook echt meer mix, eieren en water toe moeten voegen.  Van alleen 'magisch' bakpapier wordt het niet hoger...   ;)

Hahah nee dat had ik eigenlijk ook wel al bedacht maarja vragen kan geen kwaad voordat ik straks het toch verkeerd doe! Dankjewel! Ik ga maar eens wat vogelen.. denk dat ik gewoon mix maak voor een 28 en dat dan in een 24 cm bak!

5

Ik doe meestal voor 1 maat groter, dus als ik een 20 bak doe ik voor 22 mix