1

Onderwerp: Aaaahhh moordneigingen!!

Mijn marsepein BLIJFT brokkelen bij het uitrollen. Ik heb echt 3 kwartier staan kneden met crisco etc..even opwarmen in de magnetron NIKS helpt en op het moment dat ik het uitrol begint het al te brokkelen...

Uiteindelijk maar fondant gepakt en niks aan de hand  :/  :/  :/

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en wat ik er dan wel aan kan doen want ik kon echt wel huilen. Ik ga nu eerst even een koude douche nemen om af te koelen. Heb wel de nodige calorietjes verbrandt  :rolleyes:

2

Re: Aaaahhh moordneigingen!!

Klinkt mij in de oren als uitgedroogd. Zou dat kunnen?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Geen crisco in marsepein :nooo

Je handen vochtig maken en dan kneden, klinkt inderdaad als te droog en dan moet je géén vet toevoegen, maar heeeeel weinig vocht.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

oww dat wist ik dus ook niet, pasgeleden hetzelfde gehad met marsepein en ik maar crisco toevoegen.... :think:
bedankt voor de tip!

Be your own best friend because there is only one person you have to live with for all of your life.
X Sam

Uitgedroogd?? Het kwam nieuw uit de verpakking, mag het dan uitgedroogd zijn??? Maar heeeeeel erg bedankt voor de tip :)

Uitgedroogd?? Het kwam nieuw uit de verpakking, mag het dan uitgedroogd zijn??? Maar heeeeeel erg bedankt voor de tip :)

7

Was de datum ook nog goed?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

wat voor marsepein heb je?

Normaal heb ik zeelandia maar die zijn hier niet in kleur te krijgen dus had nu funcakes. Ja, de datum is tot februari 2012