1

Onderwerp: iemand vraagt een koolhydraat vrije taart iemand een idee

ik hoop dat ik hier goed sta
deze mensen volgen een kolhydraatvrije taart
heeft iemand suggesties hiervoor
want ze willen graag taart voor hun 30 jarig huwelijksfeest
maar staan beiden op een zwaar dieet zonder koolhydraten zal denk ik wel dr franck dieet zijn

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

2

Re: iemand vraagt een koolhydraat vrije taart iemand een idee

ja, heb ik eens gemaakt!! (klein gebakje dan) Bodem gemaakt van stijfgeslagen eiwit met fijngemalen hazelnoten en zoetstof. Bakken als een meringue. En dat dan vullen en afwerken met stijfgeslagen slagroom, ook gezoet met zoetstof. Verder blijft het een beetje saai, maar degene voor wie ik het toen gemaakt heb vond het heel goed te doen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ben niet zo thuis in de koolhydraten, maar volgens mij betekend dat een taart zonder meel/bloem en suiker.

je zou de suiker eventueel kunnen vervangen door tagatose of een andere suikervervanger DIE GESCHIKT IS OM TE BAKKEN (ivm temperatuur!). in eieren zitten voor zover ik weet geen koolhydraten. dan weet ik nog steeds niet waar je de bloem mee zou kunnen vervangen  :s

het lijkt mij een mission impossible  :/

succes! en laat je het weten als je een recept gevonden hebt?

4

kijk eens op "de dieetwebshop", daar kun je low-carb producten kopen. misschien ook wel iets om een taart te bakken. En anders is een hazelnoot- schuimtaart ook een goed idee.
lijkt me wel een uitdaging :think:

5

CindyM schreef:

ben niet zo thuis in de koolhydraten, maar volgens mij betekend dat een taart zonder meel/bloem en suiker.

je zou de suiker eventueel kunnen vervangen door tagatose of een andere suikervervanger DIE GESCHIKT IS OM TE BAKKEN (ivm temperatuur!). in eieren zitten voor zover ik weet geen koolhydraten. dan weet ik nog steeds niet waar je de bloem mee zou kunnen vervangen  :s

het lijkt mij een mission impossible  :/

succes! en laat je het weten als je een recept gevonden hebt?

ja ik laat het weten,bedankt voor het meedenken

6

kobusje schreef:

kijk eens op "de dieetwebshop", daar kun je low-carb producten kopen. misschien ook wel iets om een taart te bakken. En anders is een hazelnoot- schuimtaart ook een goed idee.
lijkt me wel een uitdaging :think:

ja een uitdaging is het zeker en inderdaad hazelnoot taart misschien wel een idee,bedankt voor het meedenken

7

Mirjam5 schreef:

ja, heb ik eens gemaakt!! (klein gebakje dan) Bodem gemaakt van stijfgeslagen eiwit met fijngemalen hazelnoten en zoetstof. Bakken als een meringue. En dat dan vullen en afwerken met stijfgeslagen slagroom, ook gezoet met zoetstof. Verder blijft het een beetje saai, maar degene voor wie ik het toen gemaakt heb vond het heel goed te doen.

oook een goed idee bedankt

8 Laatst bewerkt door keukentje (21-07-2011 20:49)

Stevia is een goede suiker vervanger, vloeibaar en verkrijgbaar bij de meeste gezond/reform winkels, je hebt maar heel weinig nodig en het is beter dan de andere vloeibare zoetstof.

En de bloem/ meel misschien vervangen door amandelmeel, ook bij de reformwinkel of webshop.

Christine.

9

keukentje schreef:

Stevia is een goede suiker vervanger, vloeibaar en verkrijgbaar bij de meeste gezond/reform winkels, je hebt maar heel weinig nodig en het is beter dan de andere vloeibare zoetstof.

En de bloem/ meel misschien vervangen door amandelmeel, ook bij de reformwinkel of webshop.

goed om te weten,hier kan ik allemaal wat mee
nu nog de versieringen want bijna alles is wel suiker