1

Onderwerp: weer 24 cc's verpest...

:(  wat doe ik toch steeds verkeerd??
Ik bak ze in mijn combimagnetron op 175 graden omdat het anders pas 200gr wordt.
Nu heb ik eindelijk eens niet dat ze instorten(dus niet gaar) prikker is kurkdroog.
Neem ik net voor de zekerheid een proef op de som..zijn ze weer niet gaar, welliswaar een heel dun laagje bovenin de cc maar toch.
Ik verwacht een luchtige cc maar de mijne zijn nu stug en bijna taai :s (ik gebruik de funcakes mix)
Ze hebben er in totaal bijna een half uur ingezeten.
Kan het zijn dat de bakjes te vol zitten? Vul ze altijd 2/3
Heeft iemand DE gouden tip voor me  :(

Mijn taarten, cupcakes en cakepops zijn te zien op https://www.facebook.com/pages/Sweets-b … 4941060258 Ik vind het leuk als jij mijn pagina leuk vindt!

2

Re: weer 24 cc's verpest...

misschien een idee om een oventhermometer aan te schaffen. Zijn niet zo duur euro of 6. Dan weet je welke temp het echt is en misschien moetie dan toch op 200 grd...

3

40 gram mix per papiertje..............gebruik ik

4

brenn schreef:

misschien een idee om een oventhermometer aan te schaffen. Zijn niet zo duur euro of 6. Dan weet je welke temp het echt is en misschien moetie dan toch op 200 grd...

Dat is een goeie...het is al een oudje dus wie weet is ie aan het aftakelen ;)
Waar kun je die kopen? gewoon bioj een Blokker/Marskramer of zo?

Mijn taarten, cupcakes en cakepops zijn te zien op https://www.facebook.com/pages/Sweets-b … 4941060258 Ik vind het leuk als jij mijn pagina leuk vindt!

5

Yep, Blokker, Hema...........gaat lukken! Ik hoop dat dat je probleem oplost.

6

Ik bak maar 1 plaat tegelijk, daar kunnen er  bij mij 12 in. bak ik er 2 tegelijk dan worden ze ook niet goed gaar....

suc6!

7

En ik persoonlijk kan niet overweg met de mix.... (of is dat omdat ik hem niet lekker vind  :think: hihi dat het gewoon tussen me oren zit en ik ze gewoon laat mislukken zodat ze niet opgegeten hoeven te worden ;))
Ik zou eens een recept hier van het forum gebruiken... En wil je toch een mix, probeer de kindercc mix van de ah eens... of die van de c1000, die zijn ook super lekker... wel een klein beetje vanillesuiker nog bij doen ;)
Succes!

Ik weet niet of jij ze alle 24 tegelijk bakt, maar bij mij lukt dat dus niet... Dan worden ze op de een of andere manier niet gaar.
En eet idd de temperatuur van je oven eens.
Succes  :thumb:

9

taartjesdroom schreef:

Ik weet niet of jij ze alle 24 tegelijk bakt, maar bij mij lukt dat dus niet... Dan worden ze op de een of andere manier niet gaar.
En eet idd de temperatuur van je oven eens.
Succes  :thumb:

Ik bak ze met 12 tegelijk maar had ze nu al bijna 2x zo lang als aanbevolen gebakken en ze zakten niet in dus ik dacht dat ze wel gaar zouden zijn. Pas nadat ze allemaal afgekoeld waren gisteravond heb ik gekeken en toen zag ik het dus weer :(

10

ik doe ze 17 min. op 200 gr hetelucht...

11

Ik denk toch dat je oven niet helemaal goed reguleert. Ik hoop dat een oventhermometer het voor je oplost.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

12

40 gr beslag per cupje, is dat voor een normale maat cup?
Ik gebruik meestal de cups van Wilton of HoM, die zijn iets groter... Hoeveel beslag moet hier in?
Mijn probleem is dat mn cupcakes na het bakken vaak aan de onderkant "krimpen" waardoor ze hol zijn van onderen... Ligt dit ook aan de hoeveelheid beslag?

13

Priscilla1 schreef:

Ik gebruik meestal de cups van Wilton of HoM, die zijn iets groter... Hoeveel beslag moet hier in?
Mijn probleem is dat mn cupcakes na het bakken vaak aan de onderkant "krimpen" waardoor ze hol zijn van onderen... Ligt dit ook aan de hoeveelheid beslag?

Dat ligt ws aan hoe je ze vult............

14

Karin09 schreef:
Priscilla1 schreef:

Dat ligt ws aan hoe je ze vult............

Wat doe ik dan verkeerd? Ik vul ze gewoon mbv 2 eetlepels.... :/

15

je bakt in een combimagnetron?? Oke zit daar een oven funktie op die alleen in samenwerking met de magnetron bakt? zoja  dan is dat het euvel. De magnetronfunktie maakt het dat het deeg uitdroogt en dus stug worden. Ik zou het boekje nog eens goed doorlezen of je  banket ed misschien op een veel lagere temperatuur moeten "bakken".

16

Vanmiddag heb ik de oventhermometer er eens in gezet en wat blijkt...als ik voorverwarm op 175 en ik zet dan de thermometer erin geeft ie 200 graden aan  :s
Van de week nog maar eens proberen dus  ;)