1 Laatst bewerkt door mTaartuitede (21-07-2011 14:27)

Onderwerp: Mijn eerste bruidstaart! [feedback]

Via via kreeg ik de vraag of ik een bruidstaart cq dooptaart wilde maken.. Natuurlijk!

Bij deze het resultaat:
http://i628.photobucket.com/albums/uu5/Abeers/Mijn%20taarten/027-1.jpg
http://i628.photobucket.com/albums/uu5/Abeers/Mijn%20taarten/024-1.jpg

Helaas was de taart iets scheef wat ik gewoon niet meer goed kreeg.. Heeft iemand daar tips voor?

Vulling was een limoencreme met verse frambozen  :P.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

.....Mooie Taart uit Ede is vanaf oktober KeeKenMooR.....
                           -www.keekenmoor.nl-

2

Re: Mijn eerste bruidstaart! [feedback]

Ziet er goed uit! :thumb:

Groetjes Bianca

3

mooi :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

mooi! :thumb:

5 Laatst bewerkt door Moedertje Taart (21-07-2011 16:30)

Weet niet of je er iets aan hebt maar dit is hoe ik het voortaan doe.
Ik maak de taart gelijk door de bovenkant van de taart af te snijden met de taartzaag zo heb je 2 even recht/platte afgesneden kanten.Dus niet alleen de ongelijke bolling onstaan tijdens het bakken , maar echt een dun heel laagje incl de bolling.
En als je gaat stapelen altijd dowels gebruiken en elke taart op karton of cakeboard zetten , voor extra ondersteuning zodat de taarten niet in elkaar wegzakken.
Hoop dat je er iets aan hebt.

*** Geen feest compleet zonder taart ***

topmama77 schreef:

Weet niet of je er iets aan hebt maar dit is hoe ik het voortaan doe.
Ik maak de taart gelijk door de bovenkant van de taart af te snijden met de taartzaag zo heb je 2 even recht/platte afgesneden kanten.Dus niet alleen de ongelijke bolling onstaan tijdens het bakken , maar echt een dun heel laagje incl de bolling.
En als je gaat stapelen altijd dowels gebruiken en elke taart op karton of cakeboard zetten , voor extra ondersteuning zodat de taarten niet in elkaar wegzakken.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Ik doe het bolletje van het bakken altijd onder op dus eigenlijk heb ik mijn taart op de kop.. Toch zal hij dan enigzins scheef zijn! Volgende keer zal ik zorgen voor twee rechte lagen... En ik gebruik de douwels van wilton met karton dus dat zit wel goed. Het is ook niet dat hij inzakt, maar hij is gewoon scheef  :s .

De volgende keer zal ik ze recht afsnijden! Thx voor het meedenken!

-www.keekenmoor.nl-

7

erg mooi :thumb:

liefde en passie voor taarten bakken.

8

Wel een leuke taart hoor! Leuk gedaan ook met die gekleurde gerbera's..

Mijn feedback ..... het lijkt alsof je de wires (Draad) waar de vlinders op zitten direct zo in de taart gestoken zijn. En dat kan niet... Die wires, dat is ijzerdraad, en mag niet met je taart in aanraking komen...

Deze moeten altijd ofwel in een flowerpic, of een rietje gestoken worden. Dan raken ze de taart niet..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:

Wel een leuke taart hoor! Leuk gedaan ook met die gekleurde gerbera's..

Mijn feedback ..... het lijkt alsof je de wires (Draad) waar de vlinders op zitten direct zo in de taart gestoken zijn. En dat kan niet... Die wires, dat is ijzerdraad, en mag niet met je taart in aanraking komen...

Deze moeten altijd ofwel in een flowerpic, of een rietje gestoken worden. Dan raken ze de taart niet..

Dat zitten ze ook ja  :o .. Heb me dat idd wel eens eerder afgevraagd en opgezocht, maar niets over kunnen vinden..

Dank je wel en ik ga ze meteen bestellen!

-www.keekenmoor.nl-

10

Als mijn biscuit niet helemaal recht uit de vorm komt als ik hem heb gestort, dan laat ik hem heel even afkoelen met het cakeblik erbovenop; dan wel het gewicht meer naar de kant waar hij iets meer in moet zakken. Uiteindelijk is hij dan kaarsrecht.

Verder; mooie taart hoor!