1

Onderwerp: Taartidee: goede combi?

Hoi allemaal!

Ik wil zometeen een taart gaan bakken voor mn schoonvader die morgen jarig is.
Ik wil een aantal dingen uitproberen, dus heb even een combi gemaakt van de dingen die ik wil uitproberen, zou het zo kunnen?

- Red velvet cake (recept joyofbaking.com) (nog nooit gemaakt)
- Dulce de leche vulling (nog nooit gemaakt)
- Witte chocolademousse vulling (nog nooit gebruikt als vulling)
- Bekleden met zwarte fondant
- Decoreren met witte royal icing (nog nooit gedaan..)

Groetjes!

2

Re: Taartidee: goede combi?

ik denk dat het een heel machtige taart gaat worden, maar dat weet je natuurlijk pas als je het gemaakt hebt  ;)
Zelf heb ik een hekel aan bekleden met zwarte fondant maar het gaat natuurlijk wel en Icing...dat zou ik eerst even oefenen op een papiertje zodat je weet welke dikte je moet gebruiken.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3 Laatst bewerkt door JufRamona (21-07-2011 12:15)

sil schreef:

ik denk dat het een heel machtige taart gaat worden, maar dat weet je natuurlijk pas als je het gemaakt hebt  ;)
Zelf heb ik een hekel aan bekleden met zwarte fondant maar het gaat natuurlijk wel en Icing...dat zou ik eerst even oefenen op een papiertje zodat je weet welke dikte je moet gebruiken.

Dankje! Ik ga de icing inderdaad ook eerst even proberen, misschien ga ik ook wel gewoon decoreren met witte fondant en een rand van icing spuiten ofzo... heb zo'n startsetje van Wilton gehad, dus ik kijk even hoe ver ik daarmee kom...

Heb je een idee hoe ik de taart wat minder machtig zou kunnen maken?

4

ik zou red velvet niet vullen met dulce de leche

5

ik denk dat de witte chocomousse het heel machtig maakt, maar aan de andere kant is dat wel weer heel lekker. Dulche de Leche ben ik persoonlijk geen fan van, dus is moeilijk om je daar advies over te geven.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

Apart is het alemaal lekker, maar de combinatie lijkt me niet zo ideaal...
Dan zou ik het gewoon bij de red velvet met witte chocolade mousse.
Maar je ziet niet voor niks de creamcheese frosting bij de red velvet passeren...

7

het is gewoon zonde van een red velvet cake om er zulke vullingen in te doen want die cake op zichzelf heeft al smaak... als je perse die vullingen wil kan je beter een gewoon biscuit maken want dat heeft van zichzelf weinig smaak