1

Onderwerp: Hoe zorg ik ervoor dat de fondant hard wordt?

Ik heb twee weken terug cupcakejes bekleed met fondant: eerst een witte onderlaag en daarop platte barbapapa-figuurtjes van fondant. Het was niet heel warm weer dus heb ze in een taartdoos buiten de koeling laten staan. De fondant bleef echter heel zacht. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de fondant (sneller) hard wordt? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je fondant niet in de koelkast moet bewaren....

2

Re: Hoe zorg ik ervoor dat de fondant hard wordt?

Hoe hard wil je de fondant hebben dan?

Als het echt hard moet worden kun je er tylose doorheen doen. Verder is het merk en de soort fondant ook wel belangrijk, niet alle merken harden even goed uit.

Daarnaast zou je de figuurtjes een minuut of 15 in de oven (deur op een kier) op 50 graden kunnen doen, goed af laten koelen..............

3

en sommige merken harden niet uit

4

Het lijkt mij lekkerder om een zachte laag fondant op een cc te hebben ipv een harde.
Als je ze toch hard wil hebben, misschien wat tylose er doorheen.

Groetjes Gerien

5

Ik heb zelf nog nooit tylose gebruikt, ik vind juist een zacht laagje fondant op de cupcake lekkerder. Maar ik heb begrepen dat de smaak van de fondant met tylose niet lekkerder wordt. Beetje een lijmsmaakje, en dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.