1

Onderwerp: Pluisjes in de marsepein

Hoi iedereen, ik heb een probleem.. Iedere keer als ik iets aan het boetseren ben van marsepein of gewoon m' n taart aan het bekleden komen er allemaal pluisjes op. Ik heb 4 langharige katten, maar in principe komen die niet in de keuken.
En het zijn ook geen kattenharen maar volgens mij komt het ook meer van de handdoek. Ik was steeds tussendoor mn handen en droog die dan af. Met gekleurde marsepein zie je het niet zo goed, maar ik had laatst een witte marsepeintaart gemaakt en dat werk helemaal niet zo mooi.  En ik vind het ook gewoon vies. Je gaat er niet dood van natuurlijk, maar er moet een oplossing voor zijn denk ik dan.. Wie kan me helpen?

2

Re: Pluisjes in de marsepein

dat is een bekend probleem. Zorg dat je kleding geen pluisjes afgeeft ( zelf werk ik het liefste met een witte katoenen blousse én schort) en je omgeving schoon is. Handen na het wassen afdrogen met een stuk keukenpapier en dan een reststukje marsepein/fondant gebruiken en daarmee flink door je handen rollen. Werken met handschoentjes aan scheelt ook enorm.
Maar dan nog kun je het niet helemaal voorkomen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Met wit heb ik er ook wel eens last van.
Pluisjes zweven in de lucht en daar ontkom je haast niet aan denk ik :nooo
ik trek met wit altijd een wit shirt aan dit scheeld al een hele hoop :Y
Stoffen en zuigen van mijn werkplek doe ik altijd ruim van te voren.
Stof dwaalt en kan zo weer even neer dwalen.
Hoop dat je hier al iets aan hebt :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

Bedankt! Ik ga het morgen gelijk doen! Het werkt vast!

5

wat een goeie tips, ik heb hetzelfde probleem. Ik ga het uitproberen.

6

Idem dito!!!
Ik ga ook met de tips aan de slag!  :Y

Groetjes, Angela