1

Onderwerp: Hoeveelheden chocola?

Ik heb gister dit boek gekocht:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/taartencakedecoratiesnl.jpg

En daar staat in dat je voor een strak resultaat het beste kan afsmeren met ganache.. en nou wilde ik dus de witte variant maken maar ze gebruiken in het boek 1.3 kilo chocola op 4.6 dl room.. is dit niet wat veel? Word zo wel een duur grapje als je elke taart moet afsmeren met bijna 1.5 kilo chocola  :grr:

Heeft iemand een goed ganache recept (wit en puur) om je taart mee af te smeren?

Super bedankt alvast!

2

Re: Hoeveelheden chocola?

Ik zou even de zoekfunctie gebruiken... deze vraag word bijna dagelijks gesteld  ;)  ;)

Maar de verhouding die ik gebruik zijn 1 op 3 voor witte en melk chocola en 1 op 2 voor pure chocola .

Tis idd wel een duurdere taart dan afgesmeerd met 1 op 1 creme

Jaa ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik heb precies gevonden wat jij nu zegt haha alleen ben ik daar echt zo geen ster in! Ik zie graag een exact reept want uit 1 op 3 haal ik niet zoveel  O-)

Misschien kan je het wat duidelijker uitleggen?

4

1 op 3 staat voor 1 deel slagroom met 3 delen chocolade (wit of melk)

Je brengt de slagroom aan de kook, en dan giet je warme slagroom over de chocola heen.. Dus niet de chocola in de slagroom doen.

En dat is het eigelijk ;) dan laat je hem afkoelen tot het een smeerbare substantie is, zoiets als pindakaas qua dikte.

Voor de uitgebreide uitleg moet je op you tube zoeken op inspired by michelle. Daar wordt het perfect uitgelegd!!

5

ik gisteren ganache gemaakt en er net de taart mee afgesmeerd, ik heb 600 gram chocola op 200 ml. slagroom gebruikt. Het was na een nachtje in de koelkast iets te hard maar even in de magnetron en je kunt het weer smeren.