1

Onderwerp: Wat doe ik fout met cupcakes?

Hallo allemaal

Ik zit langzamerhand echt met mn handen in mn haar. Ik probeer steeds cupcakes te maken, maar welk recept ik ook probeer; niets werkt. Het volgende gaat steeds mis;

de cc worden droog en hard (of zijn juist niet gaar van binnen)
de cc zakken in,
de cc rijzen te ver omhoog zodat het beslag over het bakblik loopt

Ik heb al vanalles geprobeerd;

Ik heb geexperimenteerd met diverse baktijden en temperaturen
ik heb diverse recepten van het forum geprobeerd
ik heb de papiertjes voor 1/3e gevuld en gekeken of het met 1/2e verschil maakte.

Maar wat ik ook doe; Iedere keer mislukt het. Ik weet zeker dat het niet aan mijn (gas) oven ligt, want een biscuit bodem is me wel gelukt.

Wie kan me advies geven?

2 Laatst bewerkt door bobje (21-07-2011 09:12)

Re: Wat doe ik fout met cupcakes?

Ik ben ook een beginner en ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk heb ik de mix van funcakes gekocht en die gebruikt. En toen had ik eindelijk goede cupcakes. Maar ik weet hoe frustrerend het is. Ik heb in het verleden honderden cakejes gebakken voor de kids, nooit een probleem, en opeens lukt het dan niet, wat je ook probeert, grrr...
Succes!!!

3

Ik gebruik gewoon een pak cakemeel, en dat werkt prima.
Misschien is dat een idee.

Ik gebruik Homemade cakebakmix.
Gaat prima. Alleen maar water toevoegen.

Ik heb nog een poging gedaan om cupcakes te maken. Tot mijn verbazing waren deze wel goed gelukt. Ik heb besloten om alles te mixen zoals ik bij een biscuit bodem doe (boven een pan heet water. En ze kwamen mooi bol uit de oven. Tijdens het afkoelen zijn ze wel wat platter geworden, maar dat vond ik niet zo erg. Ik heb ze bespoten met meringue botercreme (Ook voor het eerst gemaakt) met een amandelsmaakje. En tot slot een zonnebloemetje en een vlindertje (welke ik gemaakt had van fondant) Ik ben natuurlijk nog lang niet zo goed als de rest op dit forum, maar voor de eerste keer ben ik erg te vreden.