1

Onderwerp: Perfecte cupcakes

Hallo allemaal

Na lang zoeken bij de zoekffunctie kan ik niet een antwoord vinden op mijn vraag, dus vandaar dit topic.

Hoe krijgen jullie die perfecte cupcakes??!?!??
Ik krijg elke keer vouwtjes in mijn papiertjes, ze zakken namelijk elke keer ín het blik, waardoor dus die vouwtjes ontstaan.
Ik heb geprobeerd er bakpapiertjes onder te leggen, zodat ze `zweven' in het blik. Maar dan worden ze zo wijd aan de boven kant.
De papiertjes van house of marie zijn wel het beste, maar in de webshop hebben ze daar geen witte van.

En dan de bovenkant.
Hoe krijgen jullie die zo mooi plat?
Die van mij worden vrij hoor, en dan komt er een scheurtje in op de bovenkant.

Ik doe +/- 35 gram in mijn papiertjes
Ik heb een blik van de xenos.

Misschien dat is daar iets mis doe?
Ik heb een beetje schoon genoeg van dit geouwehoer  :grr:
Wie kan mij helpen?

Groetjes Connie

'Gepensioneerd' bakster :P

2

Re: Perfecte cupcakes

Gebruik de cake mix van home made vullen voor 2 derde

10 minuten op 170 graden zodra ze klaar zijn er uithalen en voor 10 seconden een brood plank er op leggen en klaar is Kees !!!

3

Ik gebruik altijd de papiertjes van Dr Oetker. Die blijven mooi en laten niet los. Voor de cc's zelf gebruik ik het recept van Nigella (recept is hier op het forum te vinden). Ik vul de papiertjes met ongeveer 37 gram beslag. Mochten je cc's na het bakken wat hoog zijn uitgevallen, dan kun je even een (snij)plank op je cc's leggen. Ze worden dan allemaal weer mooi plat. Succes! :)

4 Laatst bewerkt door Kirst77 (02-05-2015 13:19)

.

5

Ik gebruik papiertjes van Dr. Oetker of Patisse. Deze zijn stevig en vallen niet naar binnen. Ze laten bij mij nooit los. Mijn bakblik heb ik van de HEMA. Ik geloof ook dat die van Xenos net iets kleiner is, Ik doe 30 gr in elk bakje en weeg af met het bakblik op de weegschaal. Blijft het papiertje ook mooi in vorm. Na het bakken leg ik er even een plank op, dan zijn ze mooi plat  :Y . Ik heb verschillende recepten uitgeprobeerd en blijf nu bij de cupcake mix van FunCake  :Y

Kirst77 schreef:

En dat platmaken doe ik ook met een broodplank. Niet laten liggen want dan gaat het vastplakken!

:lol: Daar kwam ik ook al achter haha  :lol:

Ik zal jullie tips volgen voor de volgende ronde met cc's.
Zal even een paar keer goed oefenen :)
Bedankt allemaal!!!

Groetjes

'Gepensioneerd' bakster :P

7

deze vraag had ik dus ook.
Ik heb recept van nigella genomen en dacht ook even leuke cupcakes te maken.
Ik heb een siliconenvorm (wat een drama) en heb daar papiertjes ingedaan..ik heb nu de meest bizarre ster-achtige scheuren in de bovenkant, dus daar leuk marsepein op leggen wordt hem niet.

Half vullen is niet genoeg, want ze zijn wel bol geworden en gerezen maar komen nauwelijks boven het papiertje uit..dus platmaken wordt hem ook niet. Dus volgende keer moet ik ze meer vullen.

Nou, deze gaan we gewoon lekker zo eten en dan ga ik van de week in de herhaling met jullie tips...

en doe je losse papiertjes met deeg in de oven, of doe je papiertjes in een bakblik..(dat doe ik nu maar ik vind het niet handig).

grtl
' een beginner' ....zucht....

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

8

Fijn deze vraag ... die staat ook op mijn lijstje ;-)

Ik bedacht van de week dat het idd misschien een idee zou zijn om de papiertjes ín een cc bakvorm te doen, zodat ze 'in model' blijven.

Dat is dus wat jullie ook doen?

En is er dan nog een speciale heeeel goed bakvorm (niet die van Xenos dus ;-) )?

En die broodplank is dus alleen om even aan te drukken?

Ik ga vanavond wat cupcakes maken voor de visite van morgen dus ... ik ben benieuwd.

9

Ja met broodplank kort ff aandrukken..

En ik ben in het bezit van een bakblik van de webshop ben er erg tevreden mee.

10

hier een bakblik van de Ah ook gewoon goede cc

11

Ik heb daar ook last van hoor, zowel met het wilton-bakblik als het Hema bakblik...ook ik vraag af hoe je die inkepingen kan voorkomen

Het vage is dat als ik 1 bakblik gebruik, je dan sommige hebt die er goed uitkomen en sommige met die inkepingen

12

ik heb ook bakblikken van de xenos en geen probleem mee hoor....