1

Onderwerp: mijn eerste stapel

Eindelijk durf ik ook iets van mijn hand te laten zien. Laat me al een tijdje door jullie inspireren en vind dat het tijd word om wat te laten zien. Dit is mijn eerste stapel en mijn eerste prinses.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JFAS4ABJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CN6C73Y6.jpg

Ik kan nog heel wat tips gebruiken, dus ik hoor ze graag.

Wat ik vooral graag wil weten. Mijn onderste taart was 26cm, had er een 25cm taartkarton onder gedaan. Hoe krijg ik hem dan netjes in het midden van mijn beklede cakedrum? Het is enorm mikken en daarnaast was ik bang mijn beklede cakedrum te beschadigen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Lynn

2

Re: mijn eerste stapel

Hele mooie stapel :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Mooie stapel voor een eerste..... :thumb:

4

Zo zo, dat belooft wat  ;)

Zo mooi zagen mijn beginnerstaarten er echt niet uit.

Om je taart mooi in het midden van een cakedrum te kunnen zetten, meet ik vanuit het midden van de cakedrum de helft van de doorsnee van je taart naar buiten toe. Daar maak ik een heel klein puntje in het marsepein (of fondant), waarmee de cakedrum bekleedt is. Ik meet een paar keer die afstand vanuit het midden van de drum, zet een paar van die puntjes op verschillende plaatsen in de marsepein en vervolgens zet ik de taart op de drum.

Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel  :o

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

5

Ik begrijp je helemaal  :)
Dat ga ik de volgende keer ook doen.

Maar om het nog even lastiger te maken. Ik vouw een heel klein randje marsepein onder de taart (2 a 3mm) wanneer ik dan mijn hand weg haal tussen de taart en de cakedruk heb ik 2 opties:
- mijn taart ploft best hard op de cakdrum.....als dat maar goed gaat (in dit geval gelukkig wel)
- of ik beschadig het randje of de cakedrum

Is hier een hulpmiddel voor wat prettig werkt?

6

Lynn-LHH schreef:

Ik begrijp je helemaal  :)
Dat ga ik de volgende keer ook doen.

Maar om het nog even lastiger te maken. Ik vouw een heel klein randje marsepein onder de taart (2 a 3mm) wanneer ik dan mijn hand weg haal tussen de taart en de cakedruk heb ik 2 opties:
- mijn taart ploft best hard op de cakdrum.....als dat maar goed gaat (in dit geval gelukkig wel)
- of ik beschadig het randje of de cakedrum

Is hier een hulpmiddel voor wat prettig werkt?

Als je taart goed koud is (door en door), gaat 't al veel makkelijker. Maar je kunt ook je taart (met taartkarton!), eerst op vetvrij papier zetten en dan als je de taart op de drum zet heel voorzichtig het vetvrije papier eronderuit trekken.

Succes  ;)

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

7

mag ik vragen waar je die prinsesen plaatjes vandaan hebt.
ik kan ze namelijk alleen maar van 22cm vinden en wil graag van die kleinere

Groetjes Marleen

8

Bij patchshopgirl, wanneer je dat bij Google intypt kom je vanzelf op haar webshop. En dan onder prinsessen (disney)

Succes!

9

dank je! ik ga ze bestellen

Groetjes Marleen

Wat jammer...ik kan je foto's niet zien.....

11

Het is ook een topic van ruim een jaar oud. Als je er echt belang bij hebt wil ik wel een foto mailen, maar het is niet de moeite waard om opnieuw op te zetten.

Dan kan dit topic wel weg als er geen foto bij staat! Erg jammer!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten