1

Onderwerp: vulling

Hallo,

Voor mijn verjaardag volgende maand wil zelf een taart bakken. Ik heb wel vaker taarten gebakken met de kant en klaar mixen.

Maar ik heb nooit mijn taarten gevuld ( chocopasta tel ik niet mee ;) )

Mijn vraag is, kan ik een neutrale vulling maken en die met patidess op smaak brengen? Bv dat ik citroen, frambozen en passievrucht gebruik? Ik kan dan nog citroen rasp, verse frambozen en passievrucht er doorheen gooien.

Of is dit nou heel raar wat ik wil doen?

Het is een beetje valsspelen, maar voor een beginneling is het allemaal erg veel.. fondant, botercream enzo...
Zo lang t maar lekker smaakt en er niet vies uitziet, ben ik blij :)

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite! :)

Dee

2

Re: vulling

tuurlijk kan je zo iets als beginner ook!!
Maar onderschat niet de tijd die je er voor nodig heb.

Als je een botercreme als vulling wilt maken (met de botermix uit de zak) kan je deze goed op smaak maken met een pastides smaakje.
Wil je tussen de lagen ook vers fruit doen, dan smeer je de laag in met de vulling en druk het verse fruit er in.

Gebruik iig geen 1:1 botercreme om te vullen!!!

Wil je alle vruchten in dezelfde laag gebruiken, dan zou ik ervoor kiezen om een vanille botercreme te gebruiken.

Hoop dat dit je antwoord op je vraag is.
Succes ermee!!!

3

Dank je voor de hulp! Ik ga gewoon een paar dingetjes uitproberen.

uhmm wat is 1 op 1 botercreme?
Bedoel je dan even veel als de taart of als het fruit?

1op1 is 100 gram (room)boter en 100 poedersuiker

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

5

angelique1984 schreef:

1op1 is 100 gram (room)boter en 100 poedersuiker

Thx!! :)

6

de 1:1 botercreme gebruik je om je taart af te smeren zodat ie mooi strak wordt. Kijk anders eens in de faq links op de site, daar staat heel veel in. Ook kun je op youtube veel filmpjes vinden.
Succes  :)

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)