1

Onderwerp: 2 Stapeltips gevraagd

Opdracht, stapel voor 90 personen en ze willen graag 4 of 5 lagen. Nu zit ik even met een reken probleem.

1;
Welke vormmaten kan ik het beste gebruiken?
Ik heb de volgende in huis en ben bereid om grotere bij te kopen
12, 16, 18, 20, 22, 24, 26 en 28cm springvormen heb ik dus al.
Nu dacht ik aan het volgende;
12, 16, 20, 24, 28. dan kom ik op 56 stukjes :s

2;
Hoe kan ik ze het beste stapelen(kwa deuvel type), stapelen met cakeboards, deuvels en als extra nog een lange deuvel in het midden of zou die oevrbodig zijn?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

2

Re: 2 Stapeltips gevraagd

Kan je niet 2 stapels maken van 4 hoog? En dan bijv. 16-20-24-28 cm?

het deuvelen doe ik altijd met houten deuvel, kan je hier bij de webshop kopen, en dan altijd een oneven aantal.
in de 28cm 9, 24cm 7, 20cm 5 en 16cm 3 deuvels.
een lange door alle taarten doe ik nooit!
cakedrum onder en tussen elke laag 2 kartonnen.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Ik zou idd of voor 2 stapels van 4 gaan zoals Joynme ook aangeeft, of proberen grotere bakpannen te lenen.. (wellicht vierkanten aangezien daar meer stukjes uitgaan)

Voor het dowelen kun je voor hout gaan, echter bij 4 lagen zou ik de onderste 2 lagen met de wilton kunststof dowels doen.
En lange in het midden is niet nodig als je de taarten gewoon recht op elkaar stapelt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4 Laatst bewerkt door BijJolan (19-07-2011 19:53)

Okee, duidelijk.

Geen cakedrums gebruiken om te stapelen?
Dat las ik namelijk ergens..

Ik stapel nu ook wel alleen zijn het vaak kleine
taarten, soms doe ik het met dowels, om te oefenen
maar die zakken niet dus vaak doe ik ze zonder.

Ik denk dat 16, 20, 24, 28 wel het mooist lijkt.
en dan 2 keer zal eens even overleggen met de
opdrachtgever.

(ow en wat zou beter zijn? afsmeren met ganache
of afsmeren met botercreme, want de taart moet
buiten de koelkast).

5

Ik zou geen cakedrums maar boards gebruiken (4mm) en ook kleine taarten moet je dowelen..  :Y 

Over afsmeren met ganache kan ik niet adviseren.. nog niet mee gewerkt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Ganache kan volgens de lijst met buiten koelkast houdbare vullingen alleen buiten de koelkast als

de room boven de 80 graden is geweest

7

Karin09 schreef:

Ganache kan volgens de lijst met buiten koelkast houdbare vullingen alleen buiten de koelkast als

de room boven de 80 graden is geweest

Dit wist ik wel. Alleen vraag ik mij af waar ik beter mee kan afsmeren, heb nog nooit met ganache afgesmeerd, maar het lijkt mij dat dat steviger is dan de botercreme, aangezien de taart buiten de koeling bijft.