1

Onderwerp: Hoe zouden ze dit doen?

picasaweb.google.com/Priscilakca/UTILISIMATORTASNo18#5129999681483125218

En dan bedoel ik stap 13...
Ik kan geen Spaans en ik zie niet goed hoe ze die vogeltjes vast maken aan dat kleedje.
In stap 10 staat wel een stokje in het vogeltje maar het lijkt me niet dat dit vast blijft zitten aan zo'n dun kleedje toch?

Iemand een idee?

2

Re: Hoe zouden ze dit doen?

Het lijkt er wel op dat ze dat met alleen een stokje doen.
Dan moet het kleedje wel heel hard/stevig zijn.
Misschien op de punten iets dikker?

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

volgens mij wel...het is een soort sateprikker lijkt het..achter het kleedje vast gemaakt..of zo op laten drogen en dan het vogeltje met snaveltje erin geduwd....succes!
gr maartje

4

Maartje2you schreef:

volgens mij wel...het is een soort sateprikker lijkt het..achter het kleedje vast gemaakt..of zo op laten drogen en dan het vogeltje met snaveltje erin geduwd....succes!
gr maartje

zoiets dacht ik ook al maar het lijkt me zo niet stevig.....

5

Het kleedje is gemaakt van gumpaste, dat laat je drogen op 4 sateprikkers met de touwtjes

De 4 vogeltjes hebben elk een sateprikker in hun bek geprikt. Als het gumpaste kleedje goed droog is zet je het neer op de taart, en prik je de vogeltjes zo, zodat het net is of ze de hoekjes van het kleedje in hun bekje hebben, dit hoekje verbergt dan de sateprikker die je dus schuin onder het harde kleedje prikt..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Bommeltje schreef:

Het kleedje is gemaakt van gumpaste, dat laat je drogen op 4 sateprikkers met de touwtjes

De 4 vogeltjes hebben elk een sateprikker in hun bek geprikt. Als het gumpaste kleedje goed droog is zet je het neer op de taart, en prik je de vogeltjes zo, zodat het net is of ze de hoekjes van het kleedje in hun bekje hebben, dit hoekje verbergt dan de sateprikker die je dus schuin onder het harde kleedje prikt..

Thnx voor het meedenken.  :)

Ik vind het een hele gave taart en wou het proberen maar die stokjes verbergen leek mij dus best wel een gepriegel.
Maar gumpaste die opgedroogd is breekt minder snel dan fondant gelukkig,( is mijn ervaring althans) dus dat moet lukken.