1

Onderwerp: Roosjes spuiten

Hoi,

Enkele weken terug heb ik een Wilton Basic Decorations cursus gevolgd, en daar hebben we met icing leren spuiten, roosjes, blaadjes, randen, schelpjes en dergelijke.

De icing die we gebruikten was dus de Amerikaanse icing met plantaardig vet, meringue poeder en poedersuiker (of de kant-en-klare icing van Wilton)...
Alleen vind ik die dus niet zo lekker, en met smaakjes erbij nogal artificieel.

Nu vroeg ik me af of er nog taartenmakers zijn die andere soorten "icing" gebruiken om dergelijke roosjes enzo te spuiten.
Gaat dit bv. met gewone botercrème, of met meringue botercrème (beide zijn iets minder "vast" dan de bovengenoemde icing)... Of andere mogelijkheden?

Groetjes,
Marie-Paule

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

2

Re: Roosjes spuiten

De meesten spuiten roosjes met royal icing, ook omdat dat redelijk uithardt, en dus niet beschadigt. Je kunt ook rozen spuiten met botercreme, en meringue botercreme, maar ik vind dat meestal wel iets minder mooi. Het schijnt ook met chocolade ganache te kunnen maar dan moet je volgens mij heel snel kunnen werken en op precies de juiste temperatuur. Ik maak royal icing trouwens altijd met eiwit en poedersuiker. Het is mierzoet, maar voor kleine roosjes wel het mooist, en een hap botercreme is ook niet alles.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Bedankt voor je reactie!

Royal icing wordt inderdaad erg hard. Inderdaad wel mooi voor een roosje op een taart.

Maar ik dacht van eens een roos te spuiten op een cc, ipv een gewone toef... en dan met een lekkerder alternatief dan de shortening/crisco-icing...

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Dat kan prima met meringue botercreme of botercreme met een smaakje.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

ok! Super  :Y 
Dan ga ik dat zeker proberen  :D