1

Onderwerp: klontjes in mijn botercreme

Hoi allemaal,

deze vraag zal vast al gesteld zijn, maar de zoekfunctie werkt even niet en ik wil toch graag weten wat ik met mijn probleem moet.
laatst was ik botercrème aan het maken voor de vulling van een taart. Toen ik de boter bij eerder samen gevoegde ingrediënten deed hield ik klontjes in de crème. wat kan hier de oorzaak van zijn?
hoor graag jullie reactie.

groetjes Anne

beginner met passie.

2

Re: klontjes in mijn botercreme

Ik neem aan dat je het hebt over botercrème van de mix? Had je de suikerbakkers- en mixpoeder wel gezeefd?

Zo nee, dan kan dat het geweest zijn.....

3

schift klontjes of poeder klontjes?

4

Nee, vergeten te zeven. Ga ik volgende keer zeker weer doen. De klontjes zijn echt de boter die niet goed mengt met de rest. Eerder heb ik dat niet gehad, dus snap het niet.

beginner met passie.

5

als t boterbolletjes zijn zou ik even je mengkom onder heet water houden (de buitenkant) en dan weer kloppen want dan is t ws schift vanwege de temperatuur

6

bedankt voor de tips, ga ik zeker proberen.

beginner met passie.

annick67 schreef:

Ik neem aan dat je het hebt over botercrème van de mix? Had je de suikerbakkers- en mixpoeder wel gezeefd?

Ik zeef de mixpoeder nooit (oké, 1x wel gedaan), poedersuiker zeef ik altijd.

8

heb je de boter wel eerst alleen romig en wit gemixed??? dan pas de mix erbij....ik zeef nooit en super gladde botercreme zonder klontjes...dus eerst 10 min de boter mixen! alleen boter...
succes!
gr maartje

9

Sil's taarten schreef:
annick67 schreef:

Ik zeef de mixpoeder nooit (oké, 1x wel gedaan), poedersuiker zeef ik altijd.

Ik zeef veel: suikerbakkerspoeder, bbr-poeder, royal icing-poeder, bc-mix-poeder..... gewoon omdat het een kleine moeite is en ik zo zéker weet dat ik geen klontjes krijg.....