Marion87 schreef:Ziet er mooi uit!
Wat ging er de eerste 5 pogingen fout en heb je nu anders gedaan dat ze wel lukken? 
Heb pas 2 pogingen gedaan maar snap niet waarom ze niet lukken. De eerste keer zagen ze er perfect uit, maar liep even weg en toen ik nog geen minuut later terug kwam waren ze ineens helemaal ingezakt en uitgelopen.. Terwijl de baktijd (18 min) nog niet was verstreken..
Bij poging 2 werden ze wel mooi, maar niet echt een voetje en ze scheurden in aan de bovenkant.. Daarnaast waren ze iets bruin geworden. de andere plaat die ik er uit heb gehaald voordat ze bruin werden, bleven juist weer plakken aan de bakplaat.. MOEEE
weet jij wat ik fout doe?
Als ze aan de bovenkant inscheuren rijzen ze te veel volgens mij.
Misschien wat te nat beslag?
Mijn baktijd is 14 minuten op 150 graden.
Het ligt ook aan het weer.
Van een bakker hoorde mijn zoon dat ze ze bakken in een ruimte met airco en constante temperatuur.
Ik heb allereerst verschillende recepturen geprobeerd.
Verder was ik erg eigenwijs volgens mijn zoon de zterrenkok.
Volgens hem moest je het beslag wat verder doorspatelen zodat het beslag iets zachter werd. Had mijn hele beslag klaar spateld ie het wat harder door, Gevolg te ver uitgelopen en aan elkaar vastgebekken macarons.
Weer een nieuw boekje besteld en dat recept gevolge.
Volgens zoonlief was bij dat recept de temperatuur te hoog en de baktijd te kort.
Toch weer aan de slag en resultaat super macarons van buiten knapperig van binnen als fluweel.
Mijn ervaring is dat je vooral de poedersuiker en amandelpoeder goed door de blender moet halen en erg fijn moet laten worden.
dan goed zeven.
De suikerstroop moet 150 graden zijn als je die mengt.
kortom proberen proberen proberen en resultaat is dat de aanhouder wint.
"een dag niet gelachen is een dag niet geleefd"
http://www.mijntaart.nu