1

Onderwerp: Scheuren in fondant

Hallo allemaal!

Ben net klaar met het maken van mijn eerste taartje. Ik heb een ronde bakvorm van 20 cm gebruikt en roze fondant gebruikt van funcakes, gekocht bij de Jamin.
Nu scheurde het fondant al bij het uitrollen! ik ben toch door gegaan en heb het op de taart gelegd, de bovenkant ging goed, maar de zijkanten begonnen al meteen te scheuren:(
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Groetjes DotjeSlagroom

Re: Scheuren in fondant

Waarschijnlijk heb je het te dun uitgerold....

Bakken is mijn passie!!!

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar het scheurde al na heel kort uitrollen toen het nog best dik was.. Bij mij kwam het over alsof het fondant droog was ofzo, maar weet niet of dat kan?:S

Heb je het doorgekneed? Als het bij mij droog is en meteen scheurt betekent dat vaak dat ik wat langer had moeten kneden. Zou dat het kunnen zijn?

Ja ik denk inderdaad dat het daar ook mee te maken heeft! Heb wel even gekneed, maar niet zo lang! Heel erg bedankt beide!

6

Je kunt de fondant ook even een paar seconden in de magnetron doen. Dan wordt het ook wat soepeler om door te kneden.

MirandaB schreef:

Je kunt de fondant ook even een paar seconden in de magnetron doen. Dan wordt het ook wat soepeler om door te kneden.

Deze tip wilde ik ook zeggen, vervolgens doe ik nog wat crisco door de fondant als hij wat droog is en tja...... sneller rollen, maar hierbij geldt, aldoende leert men...

Succes!!!

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

Bedankt voor de tips!

Ik ga overmorgen weer een taart maken en ik zal de tips toepassen! 
Groetjes