1

Onderwerp: waarom zijn mijn taarten altijd pietsje scheef

ik zou heel graag tips enz, willen weten om te voorkomen dat me taarten altijd iets scheef zijn,en had er bij me 4 stapeltaart echt last van,als ze gebakken zijn ,zien ze er best goed uit en heb ook al eens wat weg gesneden,was ook geen sukses,zou het kunnen komen doordat ik ze lekker vol vul ????en let ook op met smooteren dat ik niet scheef strijk ,ik weet het echt niet  :nooo .
ben benieuwd  ;) groetjes Carla

2

Re: waarom zijn mijn taarten altijd pietsje scheef

snij je wel recht? en vul je ook recht?

3

ja zo goed mogelijk ,kijk wel paar x ;langs hoe het eruit ziet.

4

Dat probleem heb ik dus ook. Ik baal er altijd van als ik zie dat ie net een tikje scheef is en niet mooi recht en strak. Net een beetje aflopen aan een helft.

Misschien ligt het idd aan het vullen. Ik vul ook vaak wat dikker maar niet overdreven dik.

Ik lees dus ff mee hier!  ;)

5

druk je m wel aan als je gevuld hebt?

6 Laatst bewerkt door Esther68 (18-07-2011 12:52)

Ik druk de lagen ook altijd goed aan. Ook werk ik altijd met dijkjes. Nadat ik de de taart gevuld heb ga ik er met een schraper langs en kijk zo of de taart haaks is, zeg maar. Dan zet ik de taart in de koelkast en laat eerst de dijkjes hard worden. Dan heb je minder kans dat de lagen gaan verschuiven. Dan pas smeer ik de rest van de taart af (2x met tussentijds opstijven). Werkt perfect!

7

Hoe scheef je taarten ook zijn.. bij een stapeltaart mag je daar echt geen last van hebben!  :nooo

De fout die mensen maken als ze een taart gaan stapelen, is dat ze de dowels allemaal 1 voor 1 in de taart steken, dan afmeten tot aan de marsepein/fondant en ze dan afknippen.

Is je taart scheef... staan de dowels dus ook scheef.. en komt de volgende taart ook scheef te staan.
De manier om dit op te lossen is: meet met de duimnagel de middelste dowel op (tot ong 1 mm onder de bekleding) en snij/knip deze af. De overige dowels die in die taart gaan snij/knip je op exact de zelfde hoogte als de eerste.
Op dat moment is de 2e taart goed recht, ondanks je 'scheve' onderkant. Het hoogte verschil vang je op met een afwerk randje

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8 Laatst bewerkt door carol (18-07-2011 16:24)

Bommeltje,had me les goed geleerd  :lol:  één stokje in het midden,meten,de rest allemaal zelfde lengten tartacadabra maar er waren er 2 pietsje scheef de 2 onderste en zag ook ruimte ertussen aan één kant omdat ze NIET recht waren ,doe ook dijkjes ,maar druk voorzichtig ,bang dat ik het eruit druk (zijkanten),ook opstijven koelkast dus ?????,zal dat meetding van me man eens pikken zo;n haaks geval (zal wel eerst uitkoken hoor,voor me taart ermee bekijk) en lees gelukkig nog iemand met dit euvel,dat steunt  ;)

9

Vullingen niet te dik maken, en stevige dijkjes  :Y  En inderdaad erg goed opstijven in de koelkast  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Wees gerust, ik heb dit euvel ook, maar heb door dit onderwerp weer wat geleerd :Y
Bedankt allemaal ;)