1

Onderwerp: Tips gezocht: wat maken om mijn nieuwe mixer uit te proberen?

Hoi allemaal,

Morgen komt als het goed is mijn nieuwe Clatronic standmixer binnen. Ik heb hem bij Neckermann besteld en mag hem dus 14 dagen uitproberen. Dit wil ik ook serieus gaan doen, want ik wil wel zeker weten dat hij een beetje fatsoenlijk is. Wie weet/heeft er lekkere/leuke tips/recepten zodat ik hem eens een paar dagen flink aan het werk kan zetten? Wat moet ik zeker weten uitproberen? Wat moet een beetje mixer zeker aankunnen?

Liefst dingen die ik eventueel in kan vriezen of bewaren (voor of na verwerken) voor later gebruik, want anders vliegen de kilo's er in die twee weken wel héél erg snel aan ;)

Roept u maar!  :D

2

Re: Tips gezocht: wat maken om mijn nieuwe mixer uit te proberen?

Ps. Biscuit, botercreme en een cake staan natuurlijk allang op mijn lijstje. Royal Icing wil ik ook eens een keer gaan proberen. Maar er is vast nog veeeeeel meer...

3

ik zou dr lekker deeg in maken voor koekjes oid...

4

Oh ja, da's ook wel een goeie. De koekjes die we tot nu toe gemaakt hebben waren van die simpele kinderzandkoekjes zonder ei, dus daar duiken we met het hele gezin gezellig met de handen in. Maar als ik er eieren bijgooi wordt het een ander verhaal.

Gek, ik ben voor mezelf niet zo huiverig met eieren (snoep gewoon lekker van cakedeeg enzo), maar de oudste twee (tweeling van 3) weten inmiddels dat als ergens rauw ei in zit ze er niet aan mogen komen tot het gebakken is  ;)

5

ik at vroeger echt altijd beslag en deeg en mn mama zei altijd: als je ziek wordt is dat je eigen schuld. op school eet ik nog steeds deeg  :o

6

Haha gelukkig ik ben dus niet de enige. Maar op de één of andere manier zet ik het mijn kinderen toch liever niet voor ;-)

Als ze wat ouder zijn moeten ze het ook zelf weten hoor. Maar drie vind ik nog iets te jong om ze die keuze zelf te laten maken :) Ze weten dat ze het niet mogen. Ik heb simpelweg gezegd dat kindjes van ei ziek kunnen worden en dat het dus eerst goed warm gemaakt moet worden. Gelukkig accepteren ze dat prima.

Vragen zelfs zodra de handmixer tevoorschijn komt meteen: "zit er ei in?" en als ik nee zeg dan gaan die oogjes al schitteren hihi. Zit er wel ei in, dan druipen ze teleurgesteld af en sta ik vervolgens in de keuken stiekem zélf de garde en de lepel af te likken *proest*