1

Onderwerp: ganache, doorlooptijd van Michelle wel erg lang; hoe doen jullie dat?

Heb net voor het eerst met ganache afgesmeerd; althans, gepoogd :rolleyes:
Komt ook omdat het een op maat gesneden rechthoekige taart is, dus dit is meer een crumbcoat ;) Morgen een 2e laagje erop, koelkast in en dan later marsepein erover.

Heb wel het idee dat de doorlooptijd zo erg oploopt; volgens Michelle moet je de ganache maken en een nacht in de koeling zetten (heb ik maar even overgeslagen :o ), dan afsmeren en weer een nacht in de koeling, zodat je de ochtend daarna pas kunt beginnen met marsepein/fondant :s

Nou bekleed en decoreer ik 's avonds (ivm kinders), dus dat zou betekenen dat de taart al 2 dagen oud is, voordat hij opgehaald kan worden :s

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: ganache, doorlooptijd van Michelle wel erg lang; hoe doen jullie dat?

Ik lees even mee, ben ik ook benieuwd naar.....

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

3

Ik maak de ganache de avond voor ik hem nodig heb (in jou geval als je altijd 's avonds taart zou ik hem 's morgens maken), zet hem dan koud en vlak voor ik hem gebruik zet ik hem heel even in de magnetron, doorroeren en dan gebruik ik hem hetzelfde als botercreme.
1st crumcoat 15-30 min. in de koeling dan goed afsmeren dan weer 15-30 min. koeling dan ga ik er met een scraper lang om hem mooi strak te krijgen, weer koel zetten dan ga ik alles opruimen in de keuken marsepein kleuren en uitrollen en bekleden maar.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

4

jazeker, dank je wel voor je snelle reactie :thumb:
Leek me al dat al die nachten  ;)  niet nodig zijn

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Lijkt me dat je dan niet over vers of uiterlijk dag-vers kan spreken  :o

6

Wat ongeveer werkt bij... ik maak de ganache en zet hem een uur in de koelkast... Dan is ie bij mij meestal stevig genoeg om mee af te smeren... Ganache maak ik dus op t moment dat ik de bc-mix ga aanmaken omdat ie ook een uur moet rusten...

Dan vullen en afsmeren en dan zet ik hem zelf een uurtje weg en dan met een heet mes en nog een dun laagje. Dit doe ik meestal de avond voor dat ik hem ga bekleden en decoreren.

7

Ik heb hem ook voor mijn laatste taart gebruikt. 's middag aangemaakt, 's avonds de taart afgesmeerd, de taart nacht in de koelkast en in de ochtend nog een laagje er op.

8

Joyce84 schreef:

Wat ongeveer werkt bij... ik maak de ganache en zet hem een uur in de koelkast... Dan is ie bij mij meestal stevig genoeg om mee af te smeren... Ganache maak ik dus op t moment dat ik de bc-mix ga aanmaken omdat ie ook een uur moet rusten...

Dan vullen en afsmeren en dan zet ik hem zelf een uurtje weg en dan met een heet mes en nog een dun laagje. Dit doe ik meestal de avond voor dat ik hem ga bekleden en decoreren.

Ik doe het op precies dezelfde manier.
1 uur in de koelkast is genoeg! Dan afsmeren en weer in de koelkast, half uur a uur. Met een heet mes gladsmeren en dan bekleden.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky