1

Onderwerp: Icing verder verdunnen?

Ik heb vanmiddag voor de eerste keer zelf roosjes gemaakt van icing en dat ging wel.

De icing vond ik eigenlijk iets te dik (ging zelf een plastic spuitzak stuk) maar omdat dit de eerste keer was dat ik de icing (Funcakes) zelf moest maken heb ik mij aan de instructies gehouden die op de zak stonden.

Ik heb nog icing over en om dat zo maar weg te gooien vind ik ook zonde. Dus nu wil ik het nog iets gaan verdunnen zodat ik nog even kan oefenen.

Dus mijn vraag is kan ik nog wat water bij de icing doen en weer verder/opnieuw laten mixen??

Alvast bedankt!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

Re: Icing verder verdunnen?

volgens mij wel, maar dan moet je wel uitkijken dat er geen opgedroogde stukjes in terecht komen, anders krijg je klonten die er niet meer uit gaan, en verstoppen je spuitmondjes. en er maar een paar druppels per keer bij doen, niet meteen een scheutje..

I never met a calorie I didn't like....

3

Ik heb alles weer terug gedaan in een schaalte en die goed afgedekt met huishoudfolie zodat er geen lucht bij kan komen.

Deze icing is alleen om te oefenen dus die zal ik ook echt niet gaan gebruiken op een taart of zo.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

4 Laatst bewerkt door Bommeltje (17-07-2011 19:49)

Als je icing gaat verdunnen hoef je hem niet opnieuw te mixen.  gewoon bij het spatelen er wat druppeltjes water bij doen

Zorg dat de huishoudfolie echt helemaal de RI afdekt, dus geen lucht tussen de RI en de folie, dan nog een vochtig huishouddoekje eroverheen leggen

De Funcakes RI is ongeveer een week houdbaar nadat je hem aangemaakt hebt.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ik heb er inderdaad wat druppels bij gedaan en het voorzichtig nog wat door elkaar geroerd het ging gelijk een stuk beter.

Bedankt Bommeltje.