1

Onderwerp: welke maten bakvormen

Hallo allemaal,

Ik wil van het weekend mijn eerste taart gaan bakken en bekleden.... heel spannend! Alleen wil ik morgen nog de vormen gaan kopen. Welke maat raden jullie mij aan? Ik wil er meteen 2 kopen om zo eventueel een stapeltaart te kunnen maken.

Ik heb jullie forum goed bestudeerd en zag dat er gebruik werd gemaakt van een mengkom van de Blokker voor een boltaartje. Net bij 2 Blokkers geweest maar helaas hebben ze niet. Zijn er andere alternatieven?

Groet, Yvette

2

Re: welke maten bakvormen

Bakvorm: in ieder geval een ø20cm (die wordt door mij het meeste gebruikt)

verder zou ik de RVS blanda vormen van Ikea aanbevelen voor de boltaartjes!

Dat is toch een TAART waard!

Ik zou dan voor 20 en 15 gaan. Dat vind ik persoonlijk altijd een mooie verhouding voor een stapeltje :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

ikea heeft ook bolschalen (blanda) voor een leuke prijs.
de maten die ik het meest gebruik zijn 15, 20 en 25 cm voor rond en voor vierkant heb ik een verstelbare bakrand.
succes en veel plezier met je taart maken!

Groetjes Marleen

Thanx voor de goede tips!

Enne voor de boltaart ga ik de Ikea onveilig maken!

Hebben jullie een tip waar ik deze maten voor een goede prijs kan kopen?

7 Laatst bewerkt door Daanlele (15-07-2011 14:55)

Ik gebruik ook de 15, 20 en 25 het meeste!
En de blanda schalen van de ikea..

* Oops ik zit op de account van mijn zus  :grr:  Ik ben sweetheart88 *

8

Hallo,

ik zoek ook nieuwe vormen, zou je van de rechthoek van ikea 20 bij 25 geen vierkant van 20 bij 20 kunnen snijden? iemand ervaring?

En  nog een vraagje over de blanda, jullie gebruiken dus gewoon de rvs vormen, niet de glazen toch?Alleen invetten en het beslag erin?

groetjes Barbara

9

Bijsnijden alleen als je cake gebruikt i p v Biscuit

Bijsnijden van biscuit zorgt ervoor dat je de stevigheid van je kapsel verliest. Dan is de kans groot dat die ene zijkant die je erafgesneden hebt inzakt bij het bekleden.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!