1

Onderwerp: welke cake het beste te gebruiken voor koets

ik wil een stapeltaart maken met een koets als bovenste laag. Ik ben van plan om de maat van de blanda schaaltje (12cm) te gebruiken. Dus 2x een halve bol.

Heeft iemand een idee wat ik het beste zou kunnen doen. 2 schaaltjes met cake en dan op elkaar plakken met botercreme, en dan afsmeren en bekleden

OF

de reepjes methode en dan 2 schaaltjes op elkaar plakken met botercreme en dan afsmeren en bekleden

wie kan mij helpen?

2

Re: welke cake het beste te gebruiken voor koets

Ik heb hem gemaakt van 2 halve biscuitbollen, ook 12 cm....

3

fruitcake schreef:

ik heb even naar je koets gekeken, mooi. Heb je de biscuitbollen gevuld met een botercreme?

4

Ik weet wat ik ga doen, ik ga 2 cakes bakken, ieder in een blanda en dat op elkaar smeren met botercreme.  Ik denk dat dat het stevigst is.

5

monique53 schreef:
fruitcake schreef:

ik heb even naar je koets gekeken, mooi. Heb je de biscuitbollen gevuld met een botercreme?

Volgens mij heb ik een bol echt gevuld, de ander is een gedeelte van de bol, dus heb ik alleen tussen de bollen een laagje bcm gedaan.

6

monique53 schreef:

Ik weet wat ik ga doen, ik ga 2 cakes bakken, ieder in een blanda en dat op elkaar smeren met botercreme.  Ik denk dat dat het stevigst is.

Zou cake niet te zwaar zijn :think:

7

fruitcake schreef:
monique53 schreef:

Zou cake niet te zwaar zijn :think:

Ik ga het natuurlijk wel stutten.

8

Ik heb ook eens een discobal gemaakt van 2 halve blanda van biscuit. Deze een beetje uitgehold en daar vulling in gedaan.  Ging prima! Ik denk eigenlijk ook dat cake iets te zwaar is, ondanks dat je stut...

Later las ik trouwens dat iemand piepschuim had gebruikt. Dat ik daar niet aan gedacht had  :/  :lol: . De discobal kwam op een 3-lagentaart en had makkelijk piepschuim kunnen zijn.....

9

Mijn bolletje wol heb ik gemaakt met 2x 12mm blanda met stroopwafelcake. Was niet zwaar hoor. Heb gestud met chocostokjes en dit heeft een reis van ca. een uur in de auto gewoon overleefd.
Kijk maar eens hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=157383
Ik denk dat een koets hiervan ook prima zou kunnen.  :Y

Dat is toch een TAART waard!

10

Ik heb ook al cake gebruikt, ging prima  :Y

Groetjes van Natascha!

11

@ppeltje schreef:

Mijn bolletje wol heb ik gemaakt met 2x 12mm blanda met stroopwafelcake. Was niet zwaar hoor. Heb gestud met chocostokjes en dit heeft een reis van ca. een uur in de auto gewoon overleefd.
Kijk maar eens hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=157383
Ik denk dat een koets hiervan ook prima zou kunnen.  :Y

Leuke taart. Wat heb je onder de bol wol gedaan? Een klein kartonnetje, of iets dikker.

12

Vicarth schreef:

Ik heb ook al cake gebruikt, ging prima  :Y

bedankt. heb jij het ook gestut? heb je de cake op een kartonnetje gedaan?

Cake gaat geweldig hoor :)
Wel stutten natuurlijk en voor de zekerheid de onderkant wat breder snijden of een dowel door en door.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

14

bedankt iedereen voor het meedenken