1

Onderwerp: Telkens problemen met verplaatsen taart

Even 'n probleempje waar ik telkens tegenaan loop. Als ik de taart gemaakt heb moet hij meestal in een doos of bord. En dat gaat telkens mis.......de o zo keurige rand die ik erop gemaakt hebt raakt verfromfraaid. En dat is zo jammer :nooo
Hoe verplaatsen jullie de taart??

2

Re: Telkens problemen met verplaatsen taart

Is je ondergrond wel stevig genoeg? Als je op een taartkarton werkt dan vervormt deze bij het oppakken en daar gaat je randje.... Je kunt dan beter op een dikkere onderplaat werken.

3

Na het afsmeren plaats ik de taart al op de definitieve ondergrond (dus een standaard, een taartdrum of een onderplaat) Daarna ga ik hem bekleden en afwerken.

Je ondergrond moet inderdaad altijd stabiel zijn, dus mag niet kunnen bewegen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

ik doe het net als bommel  :) dan hoef je hem namelijk niet meer op te pakken. en als het om de 2e, 3e of 4e verdieping gaat, bekleed ik ze wel op een cakeboard/kartonnetje maar de afwerking en decoraties doe ik pas als die laag gestapeld is en dus in zijn definitieve positie staat.

Ik heb een cakelifter van wilton!

Groetjes Natasja!

6

Ik gebruik inderdaad zo'n dun kartonnetje en dat is niet stevig met oppakken. Kan ik dan beter zo'n dikkere zilveren of gouden onderplaat gebruiken. Heet dat een cakedrum?

Hier ook een cake lifter, gaat prima!

Dat is toch een taart waard?!

8

Een stevig karton eronder doet inderdaad wonderen maar ik zweer ook bij de cakelifter van wilton reuze handig :thumb:

http://i54.tinypic.com/14wrurq.jpg

9

heb de cake lifter ook.
Maar maak hem meestal ook meteen op de juiste onder plaat (na het afsmeren er meteen opzetten :Y )

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

10

Antwannette schreef:

Ik gebruik inderdaad zo'n dun kartonnetje en dat is niet stevig met oppakken. Kan ik dan beter zo'n dikkere zilveren of gouden onderplaat gebruiken. Heet dat een cakedrum?

Voor de onderste taar idd een cakedrum of een goede MDF onderplaat of bord. De taarten daarna doe ik het liefst op een cakeboard (4mm) of als het een heel kleintje is op een dubbel vetvrij kartonnetje

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!