1 Laatst bewerkt door marjolein_88 (17-07-2011 12:46)

Onderwerp: Verrassingstaartje!

Vandaag komen mijn ouders terug van vakantie,en wij gaan ze verrassen met dit taartje:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UGNX8RYZ.jpg

Hij is gevuld met gele viervruchtenjam en botercrème.

Hij is niet zo strak, maar heb een keer de botercreme mix gebruikt om af te smeren en dat werd toch niet zo hard als ik gewild had, en ik heb steeds problemen met m'n marsepein die te zacht is :S

Maargoed, het ging om het idee en ik ben benieuwd hoe ze zullen reageren vanavond :D

Groetjes Marjolein

Een goede taart is altijd de zonde waard!!

2

Re: Verrassingstaartje!

Leuke taart, en origineel om het zo te vertellen.

Als je botercreme mix gebruikt, is het makkelijk om te taart eerst af te smeren (zo strak mogelijk), en dan even in de koelkast te zetten om op te stijven, dan kun je hem daarna nog met een warm mes/spatel. nabewerken.

Succes vanavond !!

Ennuh  PROFICIAT !!!!!!

Re: Verrassingstaartje!

Hahaha dankjewel :D

Ik heb hem ook in de koelkast gehad, en bewerkt met een warme spatel, maar het mocht niet baten, het komt ook omdat de marsepein te zacht en plakkerig was, de smoother bleef er zelfs aan plakken! Ik ga dat merk marsepein in ieder geval niet meer kopen, maarja zit nog met 1,5 kilo.. Dus zal hem de volgende keer toch maar nog dikker uitrollen..

Volgende keer doe ik wat minder water in de botercreme om af te smeren (tip op het forum) maar dat bedacht ik me te laat ;)

Ben toch nog best tevreden hoor, het is geen opdracht gelukkig :D

Een goede taart is altijd de zonde waard!!