1

Onderwerp: Taart zout na ontdooien.

Hallo,

Ik heb voor mijn man's verjaardag laatst een taart gemaakt om te oefenenen voor de verjaardag van mijn zoontje.
Deze had ik drie dagen ingevroren en daarna ontdooit volgens de tipos hier op het forum. Toen ik hem had opgediend kreeg ik te horen dat een deel van de taart erg zout was. De taart was gevuld met zwitserseroom en een laag met jam. ik heb geen idee waar het fout is gegaan. Heb nu schrik dat ik met mijn zoontjes verjaardag hetzelfde gebeurt.

Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad? Weet iemand waar het aan kan liggen?

2

Re: Taart zout na ontdooien.

geen idee eerlijk gezegd....nog nooit last van gehad.. maar het eerste wat in me op kwam was.. heb je misschien gezoutenroomboter gebruikt voor de vulling..  en dat dat de zoute smaak veroorzaakt heeft... dus dat het niet aan het invriezen zou liggen..  :think:

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

3

Heb je veel kleurstof gebruikt soms ? Dit kan ook een rare smaak geven...

4

Heb je de mix voor het kapsel zelf gemaakt? Of met een mix?
Indien het een mix was, heb je ook al de 'rauwe' mix geproefd om te zien of die zout smaakt? (Dat mag namelijk niet)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ben wel erg benieuwd waar dit aan kan liggen. Heb het nog nooit gehoord......

het lijkt me in ieder geval niet met het invriezen te maken hebben, maar inderdaad een probleem voor het invriezen.

I never met a calorie I didn't like....