1

Onderwerp: Marsepein opnieuw kleuren?

Hoi allemaal,

Ik zou graag willen weten als je marsepein eenmaal gekleurd heb of je die dan nog een keer in een andere kleur kan maken.

Ik heb namelijk overal kleine bolletjes van met verschillende kleuren. Nu had ik gister een kleur nodig en die was niet meer goed, was droog en brokkelde, moest ik dus weg gooien. Wat best jammer is. Daarom zou ik willen weten of je het nog kunt omkleuren.
Ik heb ook nog een heel groot stuk zwart liggen, had veel te veel gemaakt voor 2 taarten te bekleden. Kun je zwart ook nog veranderen of wordt dan moeilijk?

Alvast bedankt

Gr Ris

2

Re: Marsepein opnieuw kleuren?

Wat zou je van zwart willen maken dan? Alleen grijs lijkt me mogelijk door er wit bij te doen?

Verder kun je door kleuren toe te voegen van gekleurde marsepein wel wat anders maken. Zoek maar eens op colorchart en dan zie je de combinaties.

3

als je een andere kleur gaat mengen met een kleur,krijg je echt hele lelijke kleuren
je kan bv wel blauw en dan wit erdoor zodat je lichtblauw krijgt of geel met blauw wordt groen moeten dus wel primaire kleuren zijn anders worden ze echt lelijk

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

Dta ligt een beetje aan de kleur. Blanke huidskleur kon ik makkelijk doorkleuren naar rood. Maar als je allerlei kleurtjes bij elkaar doet krijg je denk ik een vies bruin kleurtje. Net als mijn kinderen, als ze weer eens nieuwe klei hebben, dan is alles ook binnen notime bruin ;)

Groetjes Karine

5

Bedankt voor jullie reacties!
Wordt dus lastig om het om te kleuren. Ik denk dat ik zo nu en dan een taartje voor mezelf moet maken met alle overige kleurtjes door elkaar heen, haha.
Hoe lang bewaren jullie je gekleurde marsepein?

6

Dit heb ik ooit gedaan met allemaal restjes door elkaar  :+
http://img843.imageshack.us/img843/4868/drol7.jpg

7

Je kunt ook van alle kleurtjes rolletjes maken, deze naast elkaar leggen en dan weer een grote rol van maken. Deze als een slakkenhuis oprollen en dan uitrollen met de rolstok. Je krijgt dan een leuk marmer effect zonder dat alles bruin wordt. Prima voor een taartje voor jezelf. Je kunt dan ook nog kleuren uitzoeken die bij elkaar passen als je veel bolletjes hebt.
Om te voorkomen dat je veel te veel marsepein kleurt kun je het schema hiernaast raadplegen om te zien hoevel marsepein je nodig hebt. Je houdt dan nog wel iets over, maar dat valt meestal wel mee (of je moet heel dun uitrollen...).

8

Je kunt ook van alle kleurtjes rolletjes maken, deze naast elkaar leggen en dan weer een grote rol van maken. Deze als een slakkenhuis oprollen en dan uitrollen met de rolstok. Je krijgt dan een leuk marmer effect zonder dat alles bruin wordt. Prima voor een taartje voor jezelf. Je kunt dan ook nog kleuren uitzoeken die bij elkaar passen als je veel bolletjes hebt.
Om te voorkomen dat je veel te veel marsepein kleurt kun je het schema hiernaast raadplegen om te zien hoevel marsepein je nodig hebt. Je houdt dan nog wel iets over, maar dat valt meestal wel mee (of je moet heel dun uitrollen...).