1

Onderwerp: [FEEDBACK] Eerste stapeltaart voor jarige tweeling!

Vandaag werden mijn zoon en dochter al weer 2 jaar. Voor deze gelegenheid heb ik mijn eerste stapeltaart gemaakt.
Zelf ben ik best tevreden. Nog tips?

Gr. Dolfijn
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TTOPKL4O.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFCMLZ4S.jpg

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: [FEEDBACK] Eerste stapeltaart voor jarige tweeling!

Wat een leuke, vrolijke stapel! :Y  Van harte gefeliciteerd met je zoon en dochter! Het relief in de roze taart zit er ook goed in!
Het lijkt alleen of de vulling in je onderste taart wat is gaan zakken (taart staat een beetje bol). Heb je de stapel gestut?

3

MirandaB schreef:

Wat een leuke, vrolijke stapel! :Y  Van harte gefeliciteerd met je zoon en dochter! Het relief in de roze taart zit er ook goed in!
Het lijkt alleen of de vulling in je onderste taart wat is gaan zakken (taart staat een beetje bol). Heb je de stapel gestut?

Ja, netjes gestut met 5 kunststof dowels. Dat bolle had de taart direct na het bekleden al een beetje. Dus voor het stapelen. Geen idee hoe het komt en hoe ik het kan voorkomen.

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

4

Dolfijn schreef:
MirandaB schreef:

Ja, netjes gestut met 5 kunststof dowels. Dat bolle had de taart direct na het bekleden al een beetje. Dus voor het stapelen. Geen idee hoe het komt en hoe ik het kan voorkomen.

Misschien is de vulling die je gebruikt hebt wat gaan zakken. Dat zou je dan kunnen voorkomen door dijkjes van botercreme te spuiten. Daartussen komt de vulling. Je vulling kan dan niet uitlopen. Maar misschien had je dat ook al gedaan. ;)

5

Yep, ook dijkjes gespoten...

6

Dolfijn schreef:

Yep, ook dijkjes gespoten...

Dan weet ik het ook even niet, hi hi. :D  Misschien dat je vulling in zijn geheel in de onderste taart wat zachter is geworden ofzo. Neemt niet weg dat ik het een hardstikke leuke stapel vind! :Y

7

Hartstikke leuke taart!!!
En gefeliciteerd

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

8

Gefeliciteerd dolfijn!
Erg leuke taart! Daar zullen ze erg blij mee geweest zijn!

9 Laatst bewerkt door mirche (18-07-2011 13:08)

Gefeliciteerd met je zoon en dochter!!! Mooie taart :)

10

Ohhh, mooi geworden hoor!
Leuke vrolijke kleuren gebruikt ook.
De structuur in de roze taart is dat een mat of een roller? Vind hem erg leuk.  :thumb:

Dat is toch een TAART waard!

11

@appeltje, de structuur is aangebracht met een mat. Heb ik hier bij V&A van iemand over kunnen kopen. Ben er erg blij mee.

Ik ben wel blij dat ik de dowels heb gebruikt. Zelfs nu is de onderste taart nog een beetje bol gaan staan.
Met kit-kat was het denk ik niet goed gekomen.
Nog bedankt voor je hulp en de service van het aan huis brengen  ;) .

12

Graag gedaan hoor! ;)

Dat is toch een TAART waard!

13 Laatst bewerkt door bakfanaat (18-07-2011 20:01)

Gefeliciteerd! Heel leuke taart met al die kleuren.  :Y
Hoe heb je de "2" erbovenop gezet, met RI?

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

14

wat een leuke en vrolijke taart :Y  :thumb:

heb je de taart wel steeds uit laten harden in de koelkast?

wat zit er in de taarten O-) ?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15 Laatst bewerkt door Dolfijn (19-07-2011 06:01)

Carien schreef:

wat een leuke en vrolijke taart :Y  :thumb:

heb je de taart wel steeds uit laten harden in de koelkast?

wat zit er in de taarten O-) ?

Ja de taarten hebben voor het bekleden in de koelkast gestaan, niet heel lang. Moet dat wel? Het viel me wel op dat mijn botercreme deze keer niet echt hard werd.

Blauw= gevuld met aardbeienbavarois, jam, verse aardbeien en banketbakkersroom
Roze= gevuld met citroenbavarois, witte chocoladebolletjes, abrikozenjam en banketbakkersroom
Bolletje 12cm = gevuld met citroenbavarois en banketbakkersroom