1 Laatst bewerkt door marion1980 (16-07-2011 19:50)

Onderwerp: zijkant taart vraag

Hoi hoi,

Wie kan me vertellen hoe ik de zijkant van mijn taart mooier krijg?
Nu lijkt het alsof hij scheurt. Dit is mijn 4de taart, maar ik vind het frustrerend dat ik hem niet glad krijg.

Alvast bedankt voor het reageren!

Groetjes marionhttp://i1238.photobucket.com/albums/ff492/mdpieterson/DSCF8290.jpg

2

Re: zijkant taart vraag

Ietsjes dikker uitrollen, en zodra je de fondant op de taart legt meteen met je handen op de randen al 'plakken' dan hangt het gewicht van het fondant niet op de scherpe randen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Bedoel je dat ik het fondant te dun uitrol? En als ik het fondant erop leg moet ik dan niet eerst de bovenkant glad/strak maken en dan de zijkant?
Ik moet zeggen dat ik het ook heel lastig vind om zonder plooien de fondant er strak erom heen te krijgen, heb je daar ook tips voor?

4

het kan zijn dat het iets te dun is, maar bij taarten is de hoek altijd een zwak punt, zeker bij fondant..

Zodra je de fondant op de taart legt, even snel met je handen de bovenkant aanduwen en met je vingers de randen net onder de scherpe hoek vast zetten..

Ja het is lastig, om zonder plooien het om een vierkante taart te krijgen, en fondant is daarin iets lastiger dan marsepein, maar neem de tijd, zodra je dat randje met je vingers hebt vast gezet echt heel rustig de tijd nemen om voorzichtig naar beneden toe het fondant vast te zetten. Zonder plooien en ook zonder het teveel naar beneden te trekken, want dan trek je het juist kapot

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Misschien kan je het randje nog wegwerken met bv. een bloemenrand of zo een zelfde radje (ondersteboven) als de onderste rand?