Onderwerp: Spannend!!
Ik heb mijn aller eerste 3 laags stapel taart gemaakt!! Nu precies een jaar aan het taarten en nu eindelijk mijn aller eerste echte stapel.
De onderste taart is een 30 cm ronde vorm bekleed met fondant en gevuld met bosvruchtenjam en afgesmeerd chocopasta puur. Helaas kwam deze niet zo hoog. Waarschijnlijk te weinig beslag!?
De middelste taart is een 24 cm ronde vorm bekleed met marsepein en gevuld met bosvruchtenjam. bosvruchten vlaaivullling en afgesmeerd met chocopasta puur. De kwam gelukkig wel omhoog!!
En de bovenste taart en de koets zijn gevuld met piepschuim
en bekleed met fondant! Erg leuk om te maken maar ook spannend of alles wel bleef plakken, hangen en zitten...
Gestut met twix en douwels. 's Avond al gestapeld en de randen afgemaakt tot 10 uur bezig geweest en toen was 'ie klaar. Ik denk dat er in totaal wel zo'n 35 uur in is gaan zitten.
's Nachts nachtmerries dat alles was ingestort,omgevallen etc. dus manlief vanochtend naar benenden gestuurd
om te kijken of alles nog goed stond (durfde zelf niet te kijken) maar gelukkig is alles vannacht goed gegaan en ook met het vervoeren (ook zo'n stressmoment) is alles goed gegaan. We hoefden gelukkig niet ver onze poort uit, brandgang oversteken en poort in.
De jarige jet (mijn liefste achterbuurmeisje) was er heel erg blij mee en ook haar mama vond hem geweldig (het was mijn kado voor haar). Mijn dochter wil hem volgend jaar als ze 7 wordt ook voor haar verjaardag.
Maar nu genoeg gekletst jullie willen de foto's zien!!

Alleen het sier gedeelte (achterkant)

Ik ben er erg trots op.
Alle tips zijn welkom!!