1

Onderwerp: Vierkanten bakvorm van de Xenos

Ik was vandaag bij de Xenos. Ik zag daar dat 2 maten vierkanten springvormen hadden. De kleinste was nog geen 4 euro. Heeft iemand deze blikken en wat zijn de ervaringen?

2

Re: Vierkanten bakvorm van de Xenos

Ik heb ze, en ik vind ze super.

3

Ik heb de kleine ook, maar ik ben er niet zo tevreden over.
De bodem zakt er bij mij soms spontaan onder weg en hij lekt vaak deeg bij mij.
Ik gebruik hem dus ook niet vaak.
Wel zonde want ik moet nog veel oefenen met vierkante taarten.

Uit je dak met GEBAK!!!!

4

Ik leg op de bodem eerst een vel bakpapier en klem dan de ring er omheen, het uitstekende papier knip ik dan af. Bij mij lekt hij niet.

Christine.

5

ik heb de kleine van 20x20 dit is geen springvorm, en deze werkt prima!
Ik had ook de 24x24 bij de xenos gekocht, wel een springvorm, maar wat een ellende!!! wat ik hier boven al las. de onderkant lekte ook bij mij met bakpapier en toen mijn cake klaar was ging me springvorm niet meer open.... Je zal ook zelf zien dat de springvormen erg moeilijk open gaan als je het in de winkel probeert...
Ik heb de cake eruit getrokken en de springvorm met resten en al terug gebracht. wat mij betreft een echte afrader!
opvallend vind ik wel dat ik nergens meer een vierkante springvorm ben tegen gekomen maar alleen vaste vormen.

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

6

ik heb ze en heb er geen problemen mee :nooo ; gewoon zonder bakpapier in de oven (effe invetten met vloeibare bakboter, that's all).
Geen lekkage, gaat gewoon open (wel lastiger dan een ronde, maar ja, da's logisch)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ik heb ze ook, 20x20 en 24x24, geen problemen mee.

8

ik heb de 24x24 en de 28x28. geen problemen mee.... al heb ik de 28 nog niet geprobeerd.  :D

9

keukentje schreef:

Ik leg op de bodem eerst een vel bakpapier en klem dan de ring er omheen, het uitstekende papier knip ik dan af. Bij mij lekt hij niet.

Doe het precies zo en dat werkt perfect!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

10

Dus misschien toch wel de moeite waard om te proberen. Ik heb ook die kleine gezien en dat is inderdaad geen springvorm misschien dat ik die dan ga halen.

11

Ben ook niet tevreden over de springvormen, ze lekken inderdaad  :nooo . Maar de "gewone" bakvorm, dus GEEN springvorm, van 20 x 20 cm is prima!!

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

12

ik ben ook niet tevreden

heb de 28 x28 en krijg hem amper in en uit elkaar

en na 1 x gebruikt te hebben is ie krom en heb ik er dus niet veel meer aan

13

ik heb ook de springvormen. De mijne lekken niet, maar ik heb wel altijd even ruzie als ik de cake eruit willen halen. De bodem van de vorm wil niet altijd soepel van de zijkant af komen. Moet soms zelf echt met kracht duwen.  :mad: Maar mijn taarten lukken wel goed ermee.  :Y Voor dat geld kun je natuurlijk ook geen wonderen verwachten.  ;)

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

14

ik heb ze allebei en geen problemen mee

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

15

Het maakte bij mij niks uit of ik er nu bakpapier in had of niet, hij lekte en was zo lek als een mandje.
Misschien moeten ze een vierkant ding ontwerpen met aan 2 kanten zo'n klemgeval? Dan kun je je taart beter lichten denk ik zo.
Maar nee, ik zal hier echt niet snel meer in bakken.

Uit je dak met GEBAK!!!!

16

Ik had ze ook. Zonde van je geld,niet doen hoor!
Bij mij lekte ze ook,ook met het bakpapier ertussen geklemd.
En ze trokken krom,geen aanrader dus. :s
De mijne heb ik weggegooid. :Y

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

17

kortom, je kunt geluk hebben en pech :)  In de winkel goed bekijken dus :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

Voordat ik hier het bericht geplaatst had heb ik ze bekeken in de winkel. En twijfelde dus omdat ik dacht dat ze niet goed aansloten. Ik heb ze dus teruggezet en hier toen de vraag gezet.....de kleinste zonder springvorm zeg maar heb ik ook gezien en die is misschien beter.

19

net voor de eerste x de 28x28cm gebruikt, na het bakken wil de rand idd niet zo goed los aan 1kant. Maar ik kiep hem gewoon om, net zoals de blada's... Gaat prima dus.

20

Met of zonder bakpapier??

21

ik heb MET gedaan

22

Mijn 24/24 lekte ook een beetje, een fikse tik met een hamer hier en daar heeft dat probleem opgelost maar 1 kant bleef na het bakken een beetje hangen dus moest ik hem storten, dat ging prima.

23

ik heb 3 maten 24, 26 en 28 en ik heb er heel veel plezier van! de 24 heb ik al een paar jaar volgens mij en heb er nooit problemen mee, gebruik soms bakpapier maar meestal ben ik er te lui voor en gaat het ook prima. Heb sinds kort ook een muliti size bakpan van silverwood en das ook geweldig maar ook die lekt (niet heel erg ofzo)

Alles heeft z'n voor en nadelen en alles heeft z'n prijs zeg maar

succes  :)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

Ik heb ze ookgehad, maar gebruik ze niet meer. De vierkante springvormen, maar na 1x gebruiken, waren ze helemaal scheef. Gebruik nu inmiddels de wilton bakpannen, ideaal.