1

Onderwerp: flowerpaste welke ?

Hoi allemaal ik wil graag de flowerpasta maken die tussen de recepten staat op het forum maar er staan 2 verschillende welke is nou het beste of heeft iemand ander een recept ?
en dan nog een vraagje waar kun je meringue powder voor gebruiken is dat het zelfde als eiwit poeder of is dat weer iets anders.
alvast bedankt.

groetjes jolanda

2

Re: flowerpaste welke ?

Jolanda,
Merinque powder is hetzelfde als eiwitpoeder. Kan je dus ook gebruiken om bv. Royal Icing, buttercream icing ... te maken.
Welk van de twee recepten het beste is weet ik niet want ik koop de flowerpaste altijd kant en klaar :Y

Groetjes

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

3

Als er staat eiwitpoeder, neem dan geen meringue powder, daar zitten toch een aantal extra bestandsdelen in speciaal voor royal icing, ik weet niet wat dat precies doet met flowerpaste, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon eiwitpoeder nemen. (Voor Royal Icing geld ook dat gemaakt met meringue powder er een aantal zaken anders zijn, zoals houdbaarheid)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Pegitje schreef:

Jolanda,
Merinque powder is hetzelfde als eiwitpoeder. Kan je dus ook gebruiken om bv. Royal Icing, buttercream icing ... te maken.
Welk van de twee recepten het beste is weet ik niet want ik koop de flowerpaste altijd kant en klaar :Y

Groetjes

Dank je wel voor je snelle antwoord meschien weet iemand anders nog het antwoord ben blij dat ik het weet van de meringue powder

5

Bommeltje,

Bedankt om mij te corrigeren/aanvullen. Het is inderdaad zo dat merinque powder extra suikers en een soort gom bevat. Of dit invloed heeft bij het maken van flowerpaste, daar heb ik geen idee van omdat ik dit zelf nog niet heb gedaan.
Dus Jolanda, best gebruiken wat er in het recept staat!

Groetjes

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

Pegitje schreef:

Bommeltje,

Bedankt om mij te corrigeren/aanvullen. Het is inderdaad zo dat merinque powder extra suikers en een soort gom bevat. Of dit invloed heeft bij het maken van flowerpaste, daar heb ik geen idee van omdat ik dit zelf nog niet heb gedaan.
Dus Jolanda, best gebruiken wat er in het recept staat!

Groetjes

Dank je wel