1

Onderwerp: advies nodig vulling met slagroom

Hallo,
zou iemand mij kunnen adviseren hoe ik de vulling moet maken. Iemand wil dus voor zondag een taart gedecoreerd met marsepein en gevuld met slagroom (net als bij de bakker is erbij gezegd).
nou heb ik dus slagroom gekocht om te kloppen en wil hierbij een zakje vanillesuiker bijvoegen en ook klop om te verstevigen.
Is dit goed?
moet ik er dan ook een een laagje 4-vruchtenjam onder doen. de taart bestaat uit 3 vullinglagen. Of moet ik een laag slagroom en de volgende vullinglaag enkel jam doen?

kan iemand me hierbij helpen
alvast bedankt
groetjes angelique

2

Re: advies nodig vulling met slagroom

dat kan en je kan er ook jam onder doen..
maar wel pas za maken

3

ik doe altijd een laagje jam en dan slagroom eroverheen, maar het kan idd ook gewoon een laagje jam een laagje cake en dan een laagje slagroom. Dat maakt niet echt uit.
Nog een tip: Ik doe altijd nog bovenop de slagroom verse vruchten dat maakt het nog lekker, bv verse aarbeien.

4

Dian schreef:

ik doe altijd een laagje jam en dan slagroom eroverheen, maar het kan idd ook gewoon een laagje jam een laagje cake en dan een laagje slagroom. Dat maakt niet echt uit.
Nog een tip: Ik doe altijd nog bovenop de slagroom verse vruchten dat maakt het nog lekker, bv verse aarbeien.

dank jullie wel voor de adviezen, ga hem inderdaad pas zaterdag middag maken en dan gewoon koel wegzetten, niet in de koelkast he.
En de verse vruchten erop lijkt me ook wel heel erg lekker.
nogmaals bedankt
groetjes angelique

5

slagroom echt wel in de koelkast zetten hoor :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

lique274 schreef:
Dian schreef:

dank jullie wel voor de adviezen, ga hem inderdaad pas zaterdag middag maken en dan gewoon koel wegzetten, niet in de koelkast he.
En de verse vruchten erop lijkt me ook wel heel erg lekker.
nogmaals bedankt
groetjes angelique

SLAGROOM MOET WEL IN DE KOELKAST!!!!!!!

Groetjes Gerien

7

Met nadruk op MOET

8

etmc schreef:

Met nadruk op MOET

Heb hem gisterenavond gemaakt en gelijk in de koelkast gedaan tot vanmorgen :Y
had nog nooit met marsepein gewerkt, altijd met fondant, maar dit was een regelrechte ramp.
eerst heel veel moeite om de marsepein te kneden, zooooo hard, dan uitrollen, moest er zoveel kracht opzetten om een ietwat uit te kunnen rollen, pfffff, dan bleef ie steeds plakken of scheuren. Na 4x uitrollen is het eindelijk gelukt om de taart te bekleden, maar zo stug dat dit ging. Heb vanalles moeten bedenken om fouten te camoufleren.
Is dit nou normaal bij marsepein of niet?
Maarre de slagroom was supergelukt. en ze waren vanmorgen toch tevreden over hun taart.
bedankt voor jullie hulp

9

Marsepein even kort in de magnetron (paar seconden) dan is het veel minder stug...
Ook wat crisco op je handen helpt veel.. dat maakt het ook iets soepeler en minder plakkerig

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

of Zeelandia gebruiken :Y  :9  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl