1

Onderwerp: snap er niks van...

Ik dacht dat ik laatst iets van een recept had gezien voor soort caramel vulling, suiker in dikke pan doen (is het enige wat ik ervan onthouden heb natuurlijk :s ) en volgens mij kon je het dan ook weer combineren met bijv. slagroom of botercreme en bewaren. Klinkt dat ergens bekend bij iemand???
Ik kan het nergens meer vinden en leek me zo lekker............
Stom dat ik't niet meteen heb opgeslagen natuurlijk :grr:

2

Re: snap er niks van...

Dit zegt me niet zoveel, ik ken wel een soort caramelvulling, dulce de leche. Die staat ook wel op het forum heb ik laatst ook gemaakt is heel makkelijk en lekker. Dan doe je een blik friesche vlag gecondenseerde volle melk in een pan met kokend water en laat dit 2 uur koken. Dan volledig afkoelen ne kun je het blik openen, zit er een caramelpasta in. Is erg lekker.
Maar het is geloof ik niet wat jij bedoeld, maar wel leuk als alternatief.

3

Als ik jou was zou ik gewoon gaan voor dulche de leche (is een caramelpasta) is wel zo makkelijk en lekker.
Een blikje gecondenseerde melk (van bijv Friese Vlag, te koop bij o.a. AH) een uurtje of 3 laten koken in een pannetje met water, (het blikje wel dicht laten), na het koken ongeopend af laten koelen, duurt wel even hoor, en dan is je caramelpasta klaar. Echt zo lekker, net de vulling van een mars :9

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

4

je kan gewoon caramel maken door suiker te smelten en dan slagroom toevoegen...

5

Bedankt allemaal! Ga eerst een poging doen met gewoon suiker en slagroom maar die dulche de leche klinkt ook errug lekker, maar met dit weer en 2 kids voor een blikje melk naar de AH :/ ander keertje dan maar!

6

Nou ben nog even aan het googelen geweest en heb een variant gevonden van martha stewart met cream cheese ipv slagroom :9  ben nogal van de cream cheese als't maar ff kan (heel goed voor de lijn...maar zo lekker!)  dus ga maar eens beginnen!

7

Ben benieuwd! Wil wel horen hoe het is geworden ;)

8

Ik heb onlangs wel caramel gemaakt, vond het heerlijk :P

Recept van Nigella Lawson:
300 gram suiker met 1,25 dl water in pan doen.
Op redelijk laag vuur oplossen (NIET ROEREN, dan gaat het fout)
Dan vuur hoog.

9 minuten ong laten koken (erbij blijven want het kan in 1x zwart zijn( ook achter gekomen)
Goudbruin laten worden.
Pakje ongeklopte slagroom erbij, gaat ontzettend spetteren en klonteren maar daarna zakt het weer en dan mag je wel roeren.
Af laten koelen en dan kun je het gebruiken voor wat je maar wil.

Ik zou, als je kids hebt, ze de keuken uitsturen want het wordt ontzettend heet!!!
Succes :thumb:

9

mmmmm, klinkt heel lekker. Denk dat ik dit weekend dit maar eens ga uitproberen!  :9

Dat is toch een TAART waard!

10

Tien10 schreef:

Ik dacht dat ik laatst iets van een recept had gezien voor soort caramel vulling, suiker in dikke pan doen (is het enige wat ik ervan onthouden heb natuurlijk :s ) en volgens mij kon je het dan ook weer combineren met bijv. slagroom of botercreme en bewaren. Klinkt dat ergens bekend bij iemand???
Ik kan het nergens meer vinden en leek me zo lekker............
Stom dat ik't niet meteen heb opgeslagen natuurlijk :grr:

dat staat verstopt in het topic van het recept voor dulce de leche hier op de site :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Je kan ook caramel maken door de inhoud van het blikje FRiesche vlag, daar ongeveer 6 flinke eetlepels stroop (van die lichte) aan toe te voegen en dan verwarmen en blijven roeren. Wel opletten want op een gegeven moment gaat het kristalliseren en dan ben je de sjaak. :s