1

Onderwerp: HELP 3 mislukt biscuitdeeg

Ik ben nu voor de 4de keer de biscuitdeeg van funcakes aan het maken. Tot op heden willen ze niet hoog genoeg komen. :grr:
Nu maar dubbelle hoeveelheden gedaan...kijken of dat werkt.

Iemand ideeen????

Bakken is mijn passie!!!

2

Re: HELP 3 mislukt biscuitdeeg

Geen idee of je dat al doet maar het gaat erom dat je lang genoeg mixt.
9 min op de hoogste snelheid en 3 min op de lage snelheid.
Door het mixen krijg je een luchtig biscuit.
Bij mij lukt het altijd, dubbele hoeveelheden zijn echt niet nodig.

succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

ik meen van de week al ergens anders hier op het forum klachten over de funcakes mix te hebben gelezen, dat ie niet omhoog kwam.. misschien een foute batch?

4 Laatst bewerkt door Henriette34 (15-07-2011 09:36)

Hoi

Zie
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=156857

betreft mix met houdbaarheids datum tot 22-04-2012 en de batchcode 11632123

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

Sandra-lala schreef:

Geen idee of je dat al doet maar het gaat erom dat je lang genoeg mixt.
9 min op de hoogste snelheid en 3 min op de lage snelheid.
Door het mixen krijg je een luchtig biscuit.
Bij mij lukt het altijd, dubbele hoeveelheden zijn echt niet nodig.

succes!

Dat doe ik allemaal netjes. Heb sinds gisteren een kitchenaid.
Maar ik wil graag dat mijn taart de hoogte van mijn bakblik heeft.
Nu weet ik niet of dat hoort als je de aangegeven hoeveelheid volgt.

Bakken is mijn passie!!!

6

ik had pas de tip gekregen om eerst de biscuit 10min op 150graden, dan 10min op 160gr en dan de rest op 170graden te laten bakken....

ik heb het nog niet geprobeerd

Hoe is je mix als je het gemixt hebt ?
Wel gewoon vrij stevig of blijft het erg dun ?

Als het dun blijft na lang genoeg mixxen ligt het waarschijnlijk aan de mix! (zie link die hier in dit topic is geplaatst ) heb ik namelijk gehad met 2 zakken van funcakes alles mislukt!

overigens worden de biscuits met de hoeveelheden die hier naast staan bij mij ook niet helemaal tot aan de rand maar toch wel vrij hoog, net wat onder de rand...

Anders zou je de hoeveelheden van felicitaartjes eens moeten proberen? Daar heb ik zelf juist wel weer bij dat hij tot over de rand komt (soms overstroomt hij ook :O )

sweetheart88 schreef:

Hoe is je mix als je het gemixt hebt ?
Wel gewoon vrij stevig of blijft het erg dun ?

Als het dun blijft na lang genoeg mixxen ligt het waarschijnlijk aan de mix! (zie link die hier in dit topic is geplaatst ) heb ik namelijk gehad met 2 zakken van funcakes alles mislukt!

overigens worden de biscuits met de hoeveelheden die hier naast staan bij mij ook niet helemaal tot aan de rand maar toch wel vrij hoog, net wat onder de rand...

Anders zou je de hoeveelheden van felicitaartjes eens moeten proberen? Daar heb ik zelf juist wel weer bij dat hij tot over de rand komt (soms overstroomt hij ook :O )

Het beslaag word heel stevig. Als ik de mixer omhoog haal dan blijven de pieken staan.
Dus dat is het ook niet. Het lijkt eerder dat het te weinig beslag is voor de bakvorm. Nu overstroomt hij wel bijna maar het is wel zo hoog als ik in mijn hoofd had. Ik zal eens kijken bij felicitaartjes. Misschien is dat meer mijn hoeveelheid.

Bakken is mijn passie!!!