1

Onderwerp: Welke vulling met sinaasappelcrème??

Zoals het onderwerp al zegt, welke vulling raden jullie aan in combinatie met een sinaasappelcrème? Het mag niet te zwaar worden.

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door Lori (14-07-2011 20:39)

Re: Welke vulling met sinaasappelcrème??

Dit vind ik zelf echt heerlijk: sinaasappelcreme, perzikjam en stukjes perzik (uit blik of vers)

Anders is sinaasappel icm met chocola ook altijd lekker, maar daar wordt ie wel weer zwaarder van en ik zelf vind bovenstaande combi echt een aanrader.

3

Sinaasappelcreme en lemon curd!  :9

Say YES with joy. Say NO without fear.

4

Perzikjam en stukjes perzik klinkt goed! Lemon curd ben ik nog steeds niet helemaal achter wat het is, of je het zelf moet maken of moet kopen. En als je het kunt kopen of het dan ook hier in Frankrijk beschikbaar is...

5

momo gateau schreef:

Perzikjam en stukjes perzik klinkt goed! Lemon curd ben ik nog steeds niet helemaal achter wat het is, of je het zelf moet maken of moet kopen. En als je het kunt kopen of het dan ook hier in Frankrijk beschikbaar is...

Lemon curd kun je in Nederland bij de Albert Heijn kopen. Staat bij de jam. Ik weet niet of het ook in Frankrijk kant en klaar te koop is (hier in Italie niet), maar ik heb het laatst zelfgemaakt en dat was erg lekker!

6 Laatst bewerkt door @ppeltje (15-07-2011 13:49)

Als het goed is staat bij de recepten wel hoe je zelf lemoncurd kunt maken.
Lijkt me lekker fris in combinatie met de sinaasappel...  :Y

Gevonden! : http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=5780

Dat is toch een TAART waard!

7

hm met perzik klinkt wel lekker!

Je kan ook sinaasappel curd maken. Hetzelfde als lemoncurd maar dan met sinaasappels.  :)

ff googlen op sinaasappelcurd en je vind een recept.  :)

8

Nou, als ik het recept van de sinaasappelcrème hier op de site volg, krijg ik meer een gelei-achtig iets. Dus volgens mij lijkt dat wel een beetje op sinaasappelcurd. Maar aangezien die vulling al best een sterke citrussmaak heeft (er gaat ook best veel citroensap in) denk ik dat ik toch ga voor de combi van sinaasappelcrème en perzik. Het zure van het ene en het zachte van het andere.  :9

Bedankt in ieder geval en ik ga zeker eens kijken waar ik hier lemon curd kan kopen. Misschien in het amerikaanse winkeltje een kwartier hier vandaan