1

Onderwerp: HELLUP!!kun je zelf een bakrand maken?????

Ik moet een bustiertaart maken voor iemand maar ik heb geen grote vierkant of rechthoekige bakvorm en om deze nu extra te gaan kopen.... :nooo
Mijn dringende vraag....... zou ik, van karton of zo, een bakrand zelf kunnen maken en deze dan in combinatie met een bakplaat kunnen gebruiken?? :/ 
Of spreek ik nu echte onzin uit?!  :s
Ik hoor heel graag van jullie!!! En bedankt!  ;)

2

Re: HELLUP!!kun je zelf een bakrand maken?????

neeeee, karton kan echt NIET in de oven! je kunt wel proberen een braadslede of een ovenschaal/lasagneschaal/etc te gebruiken.

succes!

3

Hihihi , sorry ik moet er een beetje om lachen hoor . Denk je nou echt dat je karton in de oven kunt stoppen ??? Je zou het evt. kunnen proberen met aluminiumfolie . Probeer daar een "bakblik" van de vouwen . Let wel op dat je geen gleuven heb want anders loopt je beslag weg .

Succes !

Carpe Diem !

4

ja monique dat dacht ik ook... maar toen bedacht ik me ineens dat als je van die brownies uit een pakje maakt, daar ook zo'n kartonnetje inzit waar je je beslag in moet gieten om het te bakken. maar dat zal wel speciaal karton zijn  :/

5

Heb je geen grote ovenschaal die je kan verhogen met bakpapier?

6

monique63 schreef:

Hihihi , sorry ik moet er een beetje om lachen hoor . Denk je nou echt dat je karton in de oven kunt stoppen ??? Je zou het evt. kunnen proberen met aluminiumfolie . Probeer daar een "bakblik" van de vouwen . Let wel op dat je geen gleuven heb want anders loopt je beslag weg .

Succes !

Ja, ik dacht idd dat ik karton in de oven zou kunnen stoppen daar het bij bepaalde kant en klare pakken (zoals de brownies) wel kan! Ik ga me dan niet afvragen of dat ander karton is!
Ik vroeg me dit gewoon af en vind het dan ookniet zo`n aardige opmerking.  :nooo
Toch bedankt voor het meedenken.

7

Dat is natuurlijk geen gewoon karton hè . Zoals jij het in je eerste bericht beschrijft lijkt het of je gewoon karton in de oven wil doen . Niet zo snel gepikeerd zijn hoor !  ;)

Carpe Diem !

8

maar hoe heb je het nu opgelost?

9

heb toch maar een verstelbare bakrand aangeschaft, was in de aanbieding bij cook en co voor 8,95 euro.... nog wel te doen dus en altijd handig! Bedankt voor alle reacties!  :D