1

Onderwerp: Hoeken van rechthoek wegwerken ...

... gezien het feit dat er 165 ! pagina's bestaan over bekleden, loop ik het risico dat ik nu dus een vraag ga stellen die al in een ander topic beschreven staat, maar ik doe het toch ...

Hoe maken jullie de hoeken van een vierkante/rechthoekige taart 'dicht', dat het lijkt alsof het doorloopt. Ik heb nu een plooitje over en moet dan drukken en boetseren en dan nog is het niet helemaal mooi.

Tips??

2

Re: Hoeken van rechthoek wegwerken ...

Bij een vierkante taart bij het bekleden eerst de hoeken aandrukken en pas als de vier hoeken bekleed zijn, de marsepein of fondant in het middenstuk voorzichtig bekleden.

3

Ohhh en dan is het de bedoeling dat je de 'rest' weer een beetje in krimpt op de lange kanten?

Maar ik leg de fondant steeds boven op de taarten dan vallen de zijkanten naar beneden zeg maar.

Dan is het dus de bedoeling dat ik eerst de hoekjes pas maak en dan de rest wegwerk?

4

Ja, inderdaad. Er is een filmpje van het bekleden van een vierkante taart.
Zal even kijken of ik 'm kan vinden.

5

Gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=lyRy2QX2wKo
Succes!

6

Dank je wel !!

7

Ik heb hem zelf gevonden (of in elk geval, ik heb er eentje gevonden). Had zelf nog niet bedacht om op YouTube te kijken .. maar wel heel handig.

http://www.youtube.com/watch?v=lyRy2QX2wKo

Ziet er overigens wel heeeul simpel uit zo ;-).

8

Dussssss ... sorry .. ik had mijn 'dank je' gelijk gepost als jij en ben toen gaan zoeken en had niet eerste verder gekeken ...

Nogmaals bedankt voor het zoeken en voor de tip!

ik ging pas het filmpje kijken NADAT ik met moeite mijn vierkante taart af had..pff.. domme gans ben ik ook af en toe...  :rolleyes:

10

Whow! Duidelijk filmpje, maar wel erg snel! ;)

Groetjes Louise